NAKON drastičnog prošlogodišnjeg pada uzrokovanog pandemijom, ove godine svjedočimo velikim promjenama na europskom tržištu.
Rast popularnosti elektrificiranih vozila
Kako izvještava JATO Dynamics, na tržištu, koje bilježi pad od 20%, došlo je do naglog rasta popularnosti elektrificiranih vozila. Tijekom veljače je prodano 115.000 električnih vozila (EV) i plug-in hibrida (PHEV), što je udio od odličnih 13.6%. Podsjetimo, godinu dana ranije, ususret pandemiji, udio elektrificiranih vozila je bio tek 6.5%.
Iznad industrijskog prosjeka je nekoliko kompanija, a među njima su Hyundai (16%), BMW (24%), Daimler (27%), Jaguar Land Rover (31%) i Geely (45%). Naravno, na vrhu je Tesla Motors sa 100-postotnim udjelom elektrificiranih vozila u prodaji. Iz rečenog je vidljivo da je od tradicionalnih marki upravo Jaguar Land Rover došao najdalje u elektrifikaciji game.
Tražimo li najprodavaniji EV, jasno je da su stvari sjele na očekivanu razinu. Prvi je Tesla Model 3 s prodajom od 5400 primjeraka i udjelom od 55%. Drugoplasirani je VW ID.3 s 3557 registracija, a treći Renault Zoe s tek 10 primjeraka manje, ali i padom od 45%.
U segmentu PHEV vozila najpopularniji je Volvo XC40 s prodajom 3479 primjeraka, ali i rastom od nevjerojatnih 323%. Slijede Peugeot 3008 i Renault Captur s oko tisuću primjeraka manje.
Norveška ispred svih
Norveško tržište je i dalje najdalje došlo u elektrifikaciji. Jedino je tržište u Europi gdje su elektrificirana vozila popularnija od tradicionalno pogonjenih vozila. Vjerovali ili ne, njihov udio je čak 79%.
Najprodavaniji klasičari
U Peugeotu mogu biti izuzetno zadovoljni prodajom svojih modela. Najprodavaniji automobil u Europi je Peugeot 208 s preko 18.000 prodanih primjeraka. Slijedi ga osvježeni Peugeot 2008 sa 17.120 prodanih primjeraka, a tek na trećem mjestu je VW Golf sa 16.185 prodanih primjeraka i padom od 34%.