VW Golf TDI još uvijek vlada hrvatskim cestama.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), krajem 2022. godine u Hrvatskoj je bilo registrirano 1.836.016 osobnih automobila. Većina su i dalje dizelaši - ima ih preko milijun (1.027.379), što znači da imaju udio od 56 posto, piše N1. Preostala velika grupa su benzinci, u što ulaze i hibridi, kojih je bilo 716.031 ili 39 posto. Preostali iznos otpada na vozila s plinskom instalacijom i električna vozila, kojih je najmanje.
Gledano po županijama, benzinaca ima više samo u Primorsko-goranskoj županiji, dok je u drugim županijama gotovo 100 posto više automobila na dizel nego onih na benzin.
Hrvatski narodni auto je Golf TDI
Iako Golf više nije najprodavaniji model na tržištu novih automobila u Hrvatskoj, radi se o još uvijek najpopularnijem modelu na hrvatskim cestama. Registriranih ima 129.435, a pritom je udio dizelaša čak 88 posto.
Koliko Hrvati vole Golfa, najbolje govori podatak da je na drugom mjestu Opel Astra s osjetno manje automobila – tek 79.123. Pritom bi bilo fer Astri dodati i Kadette jer ovo ime postoji od 1991. godine, a Golf egzistira od 1974. godine.
Realno, Hrvati najviše vole njemačke automobile, a jedini nenjemački model u top 5 je Renault Clio. Ima ih 70.175, što je ipak osjetno više od Renault Meganea, koji je na 8. mjestu s 45.136 primjeraka. Izuzmemo li Škodu (Octaviju), to su ujedno i jedini modeli u top 10 koji ne dolaze iz Njemačke.
Najpopularnija marka je Volkswagen
U takvom ozračju, gdje su Golf i Passat u samom vrhu, jasno je da je Volkswagen i dalje najpopularnija marka u Hrvatskoj.
Realno, jedini segment u kojem ne dominira Volkswagen, pa i njemačke marke, su benzinci. Tu je najpopularniji Renault Clio, a u top 10 je ušlo šaroliko društvo kojem je zajedničko tek to što se radi o jeftinijim modelima A i B segmenta. Zanimljivo je da su se tu u vrhu našli stari modeli poput Fiat Punta i Peugeota 206, a do vrha se popeo i jedan japanski automobil – Toyota Yaris.
Red je da završimo o medijima toliko mrskim dizelašima. Ovdje je apsolutna prevlast VW koncerna koji drži prva tri mjesta (VW Golf, VW Passat i Škoda Octavia), ističe N1. Tek iza njih ima mjesta za Opel i Renault, koji su ušli u top 10.