IZABRANI su finalisti izbora za Europski automobil godine, a među njima ima i nekoliko iznenađenja.
Poznato je sedam finalista koji će se natjecati za prestižnu titulu. Odluku donosi 60 članova žirija iz 23 europske zemlje, a pobjednik će biti proglašen 9. siječnja 2026. na Međunarodnom salonu automobila u Bruxellesu.
U užoj konkurenciji bilo je 35 modela, a nakon prvog kruga glasovanja u finale su ušli: Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 i Škoda Elroq. Ti automobili po mišljenju žirija spadaju u red najistaknutijih noviteta.
Da, među izabranim finalistima nema nekih jakih aduta. Naime, spominjalo se kako bi Nissan Leaf u novom izdanju mogao doživjeti uzlet, a vrijedi spomenuti kako je Audi imao čak četiri kandidata i nijedan nije ušao u finale. Isto vrijedi i za Toyotu s dva nominirana modela.
Svi kandidati su u rujnu prošli prva velika testiranja na Tannistestu u Danskoj, a sada ih očekuje završna faza ocjenjivanja. Članovi žirija imat će nekoliko tjedana za detaljna testiranja, a završno ispitivanje održat će se u Španjolskoj, na stazi Parc Motor Castellolí nedaleko od Barcelone. To će ujedno biti i prvi put da se zajedničko testiranje održava u toj zemlji, zbog povoljnih vremenskih uvjeta i zahtjevnih cesta u okolici planine Montserrat.
Svaki član žirija može dodijeliti 25 bodova, s najviše 10 bodova po automobilu, a mora glasovati za najmanje pet od sedam finalista, uključujući svojeg pobjednika.
Finalisti za Europski automobil godine 2026:
Poznati SUV francuskog proizvođača dolazi u osvježenom izdanju s naglaskom na udobnost i tehnologiju. Novi C5 Aircross nudi poboljšani ovjes, napredne sigurnosne značajke i hibridne pogone koji spajaju učinkovitost i snagu. Model cilja vozače koji traže prostran i udoban obiteljski automobil. Citroën je u nekoliko navrata osvajao ovu laskavu titulu (1971. GS, 1975. CX, 1990. XM), pa ni ovo ne bi bilo iznenađenje.
Očekivani veliki SUV iz Dacije najavljuje novo poglavlje brenda i ulazak u novi segment. Postavljen je iznad Dustera i nudi više prostora, robusniji dizajn i mogućnost hibridnog pogona. S naglaskom na pristupačnost, Dacia cilja tržište kupaca koji žele veliki SUV po razumnoj cijeni. Ne treba naglašavati kako Dacia nije prije osvajala ovu nagradu.
Fiat ponovno oživljava legendarno ime Panda, ovaj put u većem, modernijem i elektrificiranom obliku. Grande Panda spaja retro-dizajn i praktičnost, s fokusom na gradski prijevoz. Dostupan je u električnoj i hibridnoj verziji, s naglaskom na učinkovitost i funkcionalnost. Fiat od 2008. godine nije imao pobjednika, ali je prije toga redovito osvajao nagrade.
Korejski proizvođač nastavlja jačati svoju električnu ponudu. EV4 ima futuristički dizajn, impresivan doseg i naprednu tehnologiju. Unutrašnjost je minimalistička i moderna, s naglaskom na održive materijale i digitalno iskustvo vožnje. Model je pozicioniran kao kompaktni električni SUV. Kia je titulu osvojila 2022. godine s EV6, a nakon toga redovito ulazi u finala.
Novi CLA predstavlja spoj sportskog dizajna i napredne elektrifikacije. Mercedes planira verzije s klasičnim, hibridnim i potpuno električnim pogonima. Prepoznatljiv je po elegantnim linijama, luksuznoj unutrašnjosti i vrhunskoj tehnologiji pomoći vozaču. Mercedes nije imao pobjednika od 1974. godine, a zadnji put je finalist imao 2019. godine s A-klasom.
Legendarni Renault 4 vraća se u modernom električnom ruhu. Novi model kombinira retro izgled s modernom tehnologijom i praktičnošću. Električni pogon, kompaktne dimenzije i visoka svestranost čine ga idealnim za gradske vožnje i mlađu publiku koja voli klasike u novom izdanju. Imajte na umu, "četvorka" više nije radno vozilo, već vrlo zanimljiv gradski šminker avanturističkog duha.
Elroq je potpuno električni kompaktni SUV koji zamjenjuje model Karoq. S dosegom većim od 500 kilometara i naprednim infotainment sustavom, Škoda želi učvrstiti svoju poziciju u električnom segmentu. Dizajn je prepoznatljiv, s čistim linijama i praktičnim rješenjima u unutrašnjosti. Škoda još nije pobjeđivala u ovom izboru.
Prošle godine naslov je ponio Renault 5/Alpine A290, koji je s 353 boda nadmašio Kiju EV3 (291 bod) i Citroën C3/eC3 (215 bodova). Slijedili su Hyundai Interster (172), Dacia Duster (168), Cupra Terramar (165) i Alfa Romeo Junior (136 bodova).