Ovo je zadnji model s W12 motorom

Foto: Bentley

S ovim ekstremno prestižnim modelom Bentley će umiroviti još jedan dragulj strojogradnje.

Za razliku od nikad prežaljenog 6.75 V8 motora, koji je umirovljen 2020. godine, ovaj motor je na sceni bio osjetno kraće. Izvorno Volkswagenov proizvod, 6.0 W12 twinturbo lansiran je među automobile najvišeg kova 2003. godine, a do danas se održao samo u Bentleyu. 

Sada doznajemo da ga se odriču i aristokrati na Otoku, i to u korist struje. Zadnji W12 bit će ugrađen u model Batur, ekskluzivni coupe s najavljenom serijom od tek 18 primjeraka. Svaki će stajati bar dva milijuna eura, a u njemu će W12 razvijati 750 KS i 1000 Nm.

Time će biti zaključena evolucija motora koji je u protekla dva desetljeća stalnim doradama povećao maksimalnu snagu za 37 posto, okretni moment za 54 posto te istovremeno smanjio emisije za 25 posto. Zadnja generacija motora premijerno je predstavljena 2015. godine na Bentaygi. Ukupno je proizvedeno do danas oko 105.000 primjeraka. 

“Kada smo 2003. prvi put lansirali W12, znali smo da imamo moćan motor koji će ubrzati i naše automobile i marku naprijed. 20 godina i više od 100.000 W12 kasnije, došlo je vrijeme za povlačenje ovog sada već legendarnog pogonskog sklopa dok koračamo prema elektrifikaciji – ali ne bez da mu damo najbolji mogući ispraćaj, s najsnažnijom verzijom motora ikada stvorenom”, poručio je prvi čovjek kompanije, Adrian Hallmark.

30 zaposlenika koji su radili na ručnom sklapanju motora proći će prekvalifikaciju i školovanje za neke druge poslove. 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.