Ovo je 10 automobila kojima cijena najbrže pada

Foto: Mercedes/Index.hr, Peugeot, Fiat

BROJNI su razlozi za veliki pad vrijednosti pojedinih modela automobila.

Prilikom kupovine novog automobila ljudi često ne uzimaju u obzir koliko je cijena nekog modela pala i koliko dobro mogu proći ako ga kupe. Obično se obraća pažnja na druge troškove, kao što su potrošnja goriva i cijena popravaka, ali rijetko tko je svjestan koliko je pala cijena određenih automobila, piše britanski Whatcar.

Uzimajući u obzir čimbenike kao što su tri godine eksploatacije i prosječno 58.000 prijeđenih kilometara, ovih 10 automobila najviše je izgubilo na vrijednosti prema pisanju prije spomenutog medija. Podaci se odnose na britansko tržište kojim je pokrivena studija tamošnjeg medija.

10) Citroën C3

Model: 1.5 Blue HDi 100 Feel

Početna cijena: 21.400 eura

Cijena poslije nakon 3 godine: 5900 eura

Pad cijene: 15.500 eura

Zadržana vrijednost: 27,4%

Dobar izgled, praktičnost i udobnost u vožnji čine ovaj auto i dalje privlačnim, a osobito uz ovoliki pad u cijeni, zbog kojeg ga mnogi i izbjegavaju, svjesni da će prilikom preprodaje dobiti za njega znatno manje nego što su dali. Inače vrlo solidan gradski auto s vrlo štedljivim motorom.

9) Fiat Panda

Model: 1.2 Pop

Početna cijena: 11.800 eura

Cijena poslije 3 godine: 3200 eura

Zadržana vrijednost: 27,3%

Panda je jako dugo u prodaji, osjetno duže od rivala, a njegovi sigurnosni rezultati su veoma loši – EuroNCAP mu je 2018. godine dao nula zvjezdica. Osim toga, prostor za noge na stražnjem sjedalu je malen, a oskudna je i osnovna standardna oprema.

8) Mercedes S klasa Cabrio

Model: S560 Grand Edition

Početna cijena: 143.900 eura

Cijena poslije 3 godine: 38.500 eura

Pad cijene: 105.400 eura

Zadržana vrijednost: 26,7%

Iako se našao na ovoj listi, ovo je senzacionalan automobil i sasvim sigurno budući klasik. Njegov čudovišno moćan i uglađen motor te luksuzni i prostrani interijer čine ga jednim od najpoželjnijih automobila na tržištu, i to usprkos padu cijene.

7) Mercedes-AMG E53

Model: Premium Plus

Početna cijena: 78.600 eura

Cijena poslije 3 godine: 20.900 eura

Pad cijene: 57.700 eura

Zadržana vrijednost: 26,6%

Ima trolitarski V6 turbobenzinac dopunjen formi "blagog hibrida" sa sustavom od 48 volti. Iako je veoma brz, ne oduševljava kupce kao AMG E63, pa se zato i našao ovdje.

6) Citroën C1

Model: 1.0 VTi 72 Feel 

Početna cijena: 14.200 eura

Cijena poslije 3 godine: 3700 eura

Pad cijene: 10.500 eura

Zadržana vrijednost: 26,3%

Kao auto namijenjen vožnji po gradu, on je savršen za urbane sredine, a osim toga, troši jako malo goriva.

5) Fiat 500C

Model: 1.0 Mild Hybrid Pop

Početna cijena: 17.600 eura

Cijena poslije 3 godine: 4600 eura

Pad cijene: 13.000 eura

Zadržana vrijednost: 26%

Mnogi vole retro izgled ovog automobila pa se on dobro prodaje. Ipak, ovo je mač s dvije oštrice, budući da postoji veliki broj automobila na tržištu koji zbog velike ponude spuštaju njegovu cijenu.

4) Peugeot 108

Model: 1.0 72 Allure 3dr

Početna cijena: 15.700 eura

Cijena poslije 3 godine: 3900 eura

Pad cijene: 11.800 eura

Zadržana vrijednost: 25,1%

Osim nekoliko vizualnih razlika, Peugeot 108 je isti kao i Citroën C1. Ima slične dobre i loše strane i sličan pad u cijeni.

3) Maserati Quattroporte

Model: V6d

Početna cijena: 87.200 eura

Cijena poslije 3 godine: 20.600 eura

Pad cijene: 66.600 eura

Zadržana vrijednost: 23,6%

Quattroporte je trebao biti sportska verzija luksuznih automobila, ali nije zadovoljio kriterije. Dizel motor je prilično grub, a vožnja njime može biti neugodna. Infotainment je zastario.

2) Fiat Tipo

Model: 1.6 Multijet Mirror

Početna cijena: 23.500 eura

Cijena poslije 3 godine: 5300 eura

Pad cijene: 18.100 eura

Zadržana vrijednost: 22,7%

Fiatov odgovor na popularne kompakte kao što su Ford Focus i Volkswagen Golf, ali bez obzira što impresionira ponudom osnovne opreme i niskom cijenom, nije toliko ugodan za vožnju i prilikom preprodaje ima veoma nisku cijenu.

1) Peugeot 308

Model: 1.5 Blue HDi 100 Active

Početna cijena: 25.000 eura

Cijena poslije 3 godine: 5500 eura

Pad cijene: 19.500 eura

Zadržana vrijednost: 21,9%

Kao i Tipo, i 308 spada u klasu obiteljskih hatchbackova, ali ovaj žarko želi biti premium. I dobre strane su im iste: motori su ekonomični, interijer je ugodan i ima dosta prostran prtljažnik. Ipak, težak je za vožnju, a tijesno je i na stražnjem sjedalu, što mu snižava cijenu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.