AUTOMOBILI su danas nakrcani tehnologijom, ali kad su gume u pitanju, tehnologija povezivanja nije otišla dalje od nadzora tlaka zraka.
Pirelli sada predstavlja novu generaciju guma Cyber Tires, koje koriste Bluetooth tehnologiju povezivanja između ugrađenih senzora i elektronskog sustava u automobilu. Premijerno su bile ugrađene na model Pagani Utopia na kojem su uspješno dijelile podatke sa sustavom nadzora proklizavanja, stabilnosti i ABS-a.
Prevedeno, mozak Paganija zna koje su gume na automobilu te prema njima prilagođava sve elektronske sustave vezane uz voznu dinamiku.
Piero Misani, Pirellijev glavni tehnički direktor, podijelio je praktičan primjer za magazin Motor1. Pri kočenju s ABS-om gume Trofeo RS na Utopiji najbolje prianjaju s oko 5 posto proklizavanja kotača, ali zimskim gumama Sottozero potrebno je puno više proklizavanja, oko 10 do 14 posto. Obično ABS sustav automobila mora biti podešen tako da radi s različitim gumama, što žrtvuje krajnje performanse određene gume.
Ne i na Paganiju. "Ako možete prepoznati je li guma Trofeo ili zimska, možete ABS-u reći: ‘Koristi ove postavke. Koristi ove karakteristike'", rekao je Misani. Isto je i sa sustavima kontrole trakcije i stabilnosti.
Na ovaj sustav blagonaklono gleda i Christopher Pagani, sin utemeljitelja tvrtke Horatija: "Čvrsto vjerujemo da postoji način da poboljšate ponašanje automobila na cesti dok vozite pri raznim brzinama, kiši, zimi, bilo čemu."
Uz Pirellijeve pneumatike, koji se konstantno razvijaju posljednjih petnaestak godina, vozilo ima uvid u starost i trošenje gume te će korisnika na vrijeme obavijestiti o potrebi za zamjenom guma. Ugradnjom senzora u gume moguće je kvalitetnije pratiti parametre vozila i u fazi njegovog razvoja, kad se dobivaju realne vrijednosti u realnom vremenu.
Misani pritom najavljuje novu generaciju Cyber Tire guma nazvanu "verzija 2". Ove gume bi imale više senzora i daleko kompleksniju tehnologiju koja bi dopuštala analizu površine kontakta s podlogom, detekciju aquaplaninga isl.
Pirelli Cyber Tire pneumatici se trenutno ugrađuju u modele McLaren Artura, Audi RS4 i Pagani Utopia, ali samo u Paganiju se postavke dinamičkih sustava i ABS-a prilagođavaju podacima dobivenim s guma.