ZA razliku od Volva, osjetno konzervativniji i tvrdoglaviji Saab nije bio spreman na kompromise i na kraju je propao. Ali njegova vjerna sljedba obožavatelja i dalje živi, a ovo je poklon za najspremnijeg od njih.
Namjerno nećemo reći najbogatijeg, jer kad je Saab u pitanju, o cijeni se nikad nije trebalo razgovarati. U stvari ni o čemu tako prizemnom jer je sve usprkos pritiscima gazda uvijek bilo onako kako je Saab zamislio. Pa i 9-3, model za kojeg će zlobnici reći kako je prepakirana Vectra, a oni drugi zadnji originalan predstavnik segmenta.
Kako god, zadnji 9-3 proizveden je 2011. godine, a potom je Saab otišao u stečaj i krenuo s promjenama vlasnika. Nakratko ga je u ruci imao i Spyker, a na kraju je postao NEVS (National Electric Vehicle Sweden) i oživjet će kao električni model. A suradnja s Koenigseggom zvuči obećavajuće, pa već mnogi trljaju ruke i iščekuju povtak 9-3 na ceste.
Do tada će zadnji proizvedeni 9-3 biti ponuđen u prodaju. Točnije, automobil ide na aukciju. Vjerovali ili ne, NEVS je 2013. godine pokrenuo limitiranu nakladu i proizveo 420 automobila, vjerojatno za one najteže ovisnike o švedskom automobilu. NEVS je objavio kako taj zadnji primjerak pokreće 2.0 turbo benzinac od 220 KS u kombinaciji automatskog mjenjača, a prešao je pet kilometara.