RAZLIKA u cijeni između pojedinih zemalja je drastična, a saznajemo i kako stoji ponuda na hrvatskom tržištu.
Studija koju je proveo Compare the Market pokazuje kako razlika u cijeni Nissanovog električnog modela iznosi i do nevjerojatnih 101.000 eura. A pritom govorimo o kompaktu koji spada u donji dom električne ponude i smatra se ulazom u svijet električnih automobila.
Kako to obično biva, zahvaljujući kombinaciji uvoznih davanja, tzv. COE kvotnoj dozvoli, Singapur je apsolutni predvodnik s najvišom cijenom modela na svijetu. Vjerovali ili ne, cijena mu je čak 122.000 eura, što je šest puta više od cijene koju moraju platiti Španjolci. Upravo tako, Leaf je najjeftiniji u Španjolskoj, gdje stoji tek 21.000 eura s uključenom državnom subvencijom od 7000 eura.
Na popisu najjeftinijih slijede Malta, s tek 300 eura većom cijenom, te Norveška, gdje Leaf stoji 22.600 eura. U Top 10 najjeftinijih europskih država su još Danska, Poljska i Francuska.
A gdje je Hrvatska?
Na popisu su 54 države svijeta, a Hrvatsku nalazimo u gornjem domu. Točnije, u Hrvatskoj Leaf kreće cijenom od 283.900 kn (37.708 eura), što je čini desetom najskupljom državom, ali i najskupljom europskom državom obuhvaćenom studijom. Slovenija je na 14. mjestu s cijenom od 36.500 eura, dok je primjerice u Austriji (33) dostupan po cijeni od 29.900 eura.
Sve rečeno pokazuje kako su električni automobili na tržištima bez subvencija i dalje osjetno skuplji od konvencionalno pogonjenih rivala. A stvari ne izgledaju dobro ni za budućnost. Naime, usprkos padu cijena baterija (po kWh) od 89% od 2010. godine, BloombergNEF prognozira rast cijena u idućoj godini zbog porasta cijena litija.