NAKON 6. srpnja svi novi automobili na tržištu EU, ali i kamioni i autobusi, morat će biti opremljeni nizom sigurnosnih sustava.
Stupanjem na snagu ove uredbe započet će vrijeme prilagodbe u kojem će svi modeli predstavljeni prije spomenutog roka imati mogućnost prilagodbe, a od 7.7.2024. godine svi će novi automobili morati biti opremljeni novim sustavima, prenosi Revija HAK.
Najzanimljiviji sustav, ali i onaj koji je izazvao najviše bure još od objave prijedloga uredbe, svakako je Intelligent Speed Assistant ili kraće ISA. To je sustav koji bi prateći prometne znakove, podatke navigacijskog sustava i trenutne podatke mogao upozoravati na maksimalnu dopuštenu brzinu.
Sustav će vozača obavještavati zvučnim i haptičkim signalom, a potom će i sam automatski reagirati sprečavanjem prekoračenja brzine. Pritom će automatski smanjivati snagu motora, ali će ga se moći premostiti snažnim pritiskom gasa. U svakom slučaju bit će zanimljivo vidjeti kako to funkcionira u praksi.
Drugi sustav koji postaje dio standardne opreme je Event data recorder (EDR) ili crna kutija. On se već ugrađuje u brojna nova vozila, a pohranjuje podatke o brzini, položaju upravljača, svjetlima, stanju zračnih jastuka i sl. Zanimljivo je da ovim podacima mogu pristupiti proizvođač i državna tijela, ali ne i osiguravatelji.
Na popisu obaveznih sustava su i stražnja kamera i parking senzori, sustav automatiziranog kočenja u nuždi, sustav držanja trake i upozoravanja na umor te Alcolock. Potonji je posebno zanimljiv, a radi se samo o pripremi za ugradnju, dok će se sustav ugrađivati samo višestrukim prijestupnicima po pitanju vožnje pod utjecajem alkohola. Alcolock uređaj sprečava startanje vozila ako je vozač pod utjecajem alkohola.
Recimo i kako po uzoru na automobile koji tu funkciju imaju još od 2014. godine, sada i kombi vozila, kamioni i autobusi moraju biti opremljeni nadzorom tlaka u gumama.