Novi električni Range Rover srednje veličine bit će predstavljen početkom 2026. godine, čime će se okončati četverogodišnja stanka u predstavljanju novih modela tvrtke JLR. Ovaj potpuno električni model, koji ne treba miješati s elektrificiranom verzijom perjanice Range Rovera koja stiže u slično vrijeme, donosi svježi dizajnerski jezik i naprednu tehnologiju na potpuno novoj EMA (električna modularna arhitektura) platformi, piše Auto Express.
Novi električni 4x4 bit će pozicioniran uz bok trenutnom Velaru, čija se proizvodnja nastavlja u tvornici u Solihullu. Međutim, model zasnovan na EMA platformi neće nositi ime Velar kako bi se naglasila njegova različitost. Proizvodit će se u moderniziranoj tvornici Halewood na Merseysideu, u koju je JLR uložio 250 milijuna funti. Veličinom će biti sličan postojećem Velaru i konkurirat će modelima poput BMW-a iX3 i Audija Q6 e-tron.
Fotografije testnih prototipova otkrivaju oblik koji je još elegantniji od Velarovog. Relativno niska linija krova dramatično se spušta, a staklene površine su uske u odnosu na karoseriju, stvarajući dojam SUV-coupea. U industriji se šuška da dizajn podiže ljestvicu modernizma i minimalizma po kojima je Range Rover poznat te se značajno razlikuje od Velara.
Ovo vozilo je dramatično drugačije i ispod površine. "EMA je naša sljedeća arhitektura za vozila srednje veličine", izjavio je bivši izvršni direktor JLR-a Adrian Mardell kada je tvrtka najavila šasiju 2023. godine. "Izvorno zamišljena kao hibridna, sada će biti samo potpuno elektrificirana. Najmanje tri različita vozila, možda četiri, bit će proizvedena na EMA platformi." Mnogo toga što čini EMA platformu - baterija, električni pogonski sklopovi i pametni softver - proizlazi iz tehnologije razvijene za perjanicu Range Rover Electric.
Dok nadolazeći Range Rover Electric ima bateriju od 118 kWh, SUV na EMA platformi koristit će nešto manje pakete od oko 100 kWh i 80 kWh. To bi mu trebalo osigurati doseg koji komotno premašuje 500, odnosno 600 kilometara. Električni sustav od 800 volti omogućit će ultra-brzo punjenje na DC punjačima snage do 350 kW, što znači da će se baterija moći napuniti od 10 do 80 posto za otprilike 20 minuta.
JLR je razvio vlastite elektromotore koji su jednako učinkoviti u terenskoj vožnji pri malim brzinama kao i na autocesti. Očekuje se da će pogon na sve kotače osiguravati dva motora ukupne snage do 542 KS, iako nije isključena ni verzija s jednim motorom i većim dosegom.
Novi model imat će sustav Terrain Response i moći će savladati vodene prepreke dubine do 900 mm, baš kao i verzije s motorima s unutarnjim izgaranjem. Softver za upravljanje trakcijom može detektirati proklizavanje 100 puta brže od mehaničkih sustava, što omogućuje kontrolu na zahtjevnim podlogama.
Nova arhitektura podržava sustave za potpomognutu vožnju razine 2+, što uključuje vožnju autocestom bez držanja ruku na volanu i napredne funkcije autonomnog parkiranja. Početak proizvodnje planiran je za proljeće 2026., a očekuje se da će početna cijena biti oko 65.000 funti, što je više od trenutnog Velara koji starta od 55.000 funti.