BMW M5 je po uzoru na XM te je opremljen plug-in hibridnim pogonom daleko od jeftinog automobila.
Upravo činjenica da ima plug-in hibridni pogon ukazuje kako je ova sportska limuzina razvijena prvenstveno po europskom ukusu. Razloga je za to mnogo, a svi oni čine M5 još privlačnijim. I to usprkos dodatnoj masi koju donosi preko 400 kg težak pogon.
>> Malena Toyota u Francuskoj stoji 100.000 eura, evo i zašto
Kolege s portala Motor1 tako ističu i jedan konkretan slučaj. Naime, BMW M5 u Irskoj kreće s cijenom od 137.055 eura, dok se manji M3 prodaje po početnoj cijeni od čak 151.675 eura. Zvuči nevjerojatno, posebno jer je M5 klasu veći i teži automobil s V8 motorom.
Odgovor na pitanje otkud takav odnos cijena leži u poreznim davanjima. Naime, i u Irskoj se davanja vežu uz CO2 emisiju, a tu se svaki gram emitiranog CO2 itekako kažnjava. M5 ima hibridni pogon, a to znači i prosječnih 37 g CO2/km, a što ga postavlja u najniži razred (50 g/km). S druge strane M3 emitira čak 228 g CO2/km, što podiže iznos davanja na čak 41 posto cijene.
Kad se sve svede na konačnu cijenu postaje jasno zašto sve više proizvođača lansira plug-in hibridne pogone. Službeni podaci kažu kako gotovo 2.5 tone i preko 700 KS snažan M5 troši 1.7 l/100 km. Oko 650 kg lakši i s dva cilindra manje, M3 ima prosječnu potrošnju od 10.1 l/100 km.
U očima kreatora zakona, odnosno službene politike, plug-in hibridi su manji zagađivači okoline i upravo zato novi M5 na pojedinim tržištima ima manju cijenu od benzinskog M3.
>> Sportska Honda Civic u Nizozemskoj košta gotovo 90.000 eura, evo i zašto
Pritom imajte naumu da primjer iz Irske nije izoliran slučaj. BMW M3 u verziji s pogonom na sve kotače je skuplji od M5 i u Nizozemskoj, gdje se itekako oporezuje emisija CO2.