SLJEDEĆA generacija Mazde MX-5 će kombinirati 4-cilindrični motor malog obujma s turbopunjačem sa smanjenim brojem kilograma što bi trebalo rezultirati pravim povratkom filozofiji agilnog i cijenom pristupačnog sportskog automobila.
Pred Mazdine stručnjake je očito postavljen cilj smanjivanja mase, navodno na oko 900 kg, što bi značilo spuštanje mase ispod one originalnog i po mnogima najuspješnijeg modela iz 1989. Dakle, modela iz vremena kada su automobili bili slabije opremljeni, a zaštita putnika na znatno nižim razinama. Upravo su ove dvije stavke najviše pridonijele povećanoj masi današnjih vozila.
Insajderi javljaju kako će se postavljeni ciljevi zasigurno dostići s obzirom kako se kilogrami skidaju na raznim frontovima. Smanjuje se broj komponenti, njihove dimenzije i masa, koriste se lakši materijali, pojednostavljuje se konstrukcija i sl. Ipak, prevladavajući materijal u samoj konstrukciji će i dalje ostati čelik zbog niže cijene.
U svakom slučaju lakši automobil će omogućiti upotrebu lakšeg prijenosa, manjih kočnica, nježnijeg ovjesa i sl. Također, umjesto današnjih 1,8 i 2,0-litrenih motora sljedeći će MX-5 koristiti manji 4-cilindrični 1,5-litreni turbo motor s izravnim ubrizgavanjem optimiziran za što nižu potrošnju, a time i štetne emisije.
Dizajn će svakako biti evolucija dosadašnjeg stila, a određeni će utjecaj svakako ostvariti i konceptni Shinari s prošlogodišnjeg pariškog auto salona, koji je predstavio tzv. Kodo filozofiju dizajna. Očekuje se kako će novitet biti nešto uži i niži od prethodnika što će rezultirati manjim otporom zraka.
Na svaki će se gram gledati i prilikom uređenja interijera, no za sada nije poznato kroz koje će sve promjene proći unutrašnjost automobila. Nepoznanica ostaje i sklopivi krov, odnosno hoće li se u Mazdi vratiti platnenom krovu.