Kupci električnih vozila u Njemačkoj upravo su dobili veliko porezno olakšanje pomoću kojeg će ostvarivati značajne uštede.
Novi električni automobili u Njemačkoj sada imaju pravo na dugoročno porezno oslobođenje. Gotovo sve političke stranke glasale su za novi program, uz iznimku AfD-a. Vraćaju se i poticaji za kupnju električnih vozila, i to već od 1. siječnja 2026.
Prije otprilike dvije godine Njemačka je ukinula ključni paket subvencija za električna vozila. Rezultat je poražavajući. Dogodio se nagli pad prodaje čime se pokazalo koliko je tržište električnih vozila ovisno o državnoj podršci.
Taj je pad bio dovoljno ozbiljan da potakne vladu na promjenu politike i povratak na početne postavke. Sada se, uz povratak poticaja za kupnju, produžuje i velikodušna porezna olakšica za vlasnike električnih vozila.
Potvrđeno je da će sva nova električna vozila registrirana u Njemačkoj biti oslobođena poreza na motorna vozila do 31. prosinca 2035. Zakonodavci su se složili da se rok za registraciju produži do kraja 2030. godine, što znači da će svaki električni automobil registriran prije tog datuma moći iskoristiti potpuno porezno oslobođenje sve do kraja 2035.
Prema pisanju Manager Magazina, izvorna porezna olakšica trebala je isteći krajem ove godine. Produženje je dobilo široku potporu u parlamentu, a jedini protiv bio je desno orijentirani AfD.
Stefan Korbach, zastupnik u saveznom parlamentu, izjavio je da je svrha ove olakšice potaknuti veći broj građana na prelazak na električna vozila te istovremeno ojačati njemačku automobilsku industriju.
Povratak poreznog oslobođenja nije jedina mjera kojom Njemačka pokušava oživjeti potražnju za električnim automobilima. Savezna vlada planira ponovno uvesti poticaje za kupnju električnih vozila od 2026. godine, s naglaskom na pomoć kućanstvima s nižim i srednjim prihodima.
Program će omogućiti državne poticaje u iznosu do 4.000 eura za kupnju novog električnog vozila čija cijena ne prelazi 45.000 eura. To je značajno smanjenje u odnosu na raniji sustav, koji je uključivao vozila do 65.000 eura.
Očekuje se da će pravo na poticaje imati samo kupci s godišnjim prihodom manjim od 45.000 eura, što sužava broj mogućih korisnika. Važno je napomenuti da bi kupcima ispod tog praga možda bila pristupačnija tržišta rabljenih električnih vozila nego potpuno novi modeli.
Između 2016. i 2023. godine prethodna je njemačka subvencijska shema isplatila oko 10 milijardi eura kupcima električnih automobila.
Sve ove mjere - produljenje poreznog oslobođenja, mogući povratak kupovnih poticaja i rasprava o fleksibilnijem pristupu zabrani motora s unutarnjim izgaranjem - dio su šire politike podrške njemačkoj autoindustriji, koja prolazi kroz najdublju tehnološku transformaciju u svojoj povijesti.