Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4x4 Tekna: Pakleni šminker

TRAŽITE li originalan gradski automobil premium štiha izbor je vrlo skroman i najčešće se svodi na neku od varijacija iz Minijeve kuhinje. No, sada je tu Nissan i njegov Juke.

Dolaskom novog modela Nissan je obogatio ponudu crossovera, ali i cjelokupnog tržišta na kojem se do sada nije nudilo ništa slično. Nakon neočekivano uspješnog Qashqaija u Nissanu su se ohrabrili i donijeli definitivnu odluku daljnjeg angažmana u tzv. crossover segmentu. Ubrzo je stigao i veći Qashqai s dva dodatna sjedala, a potom je ponuđen i manji model. Jednako originalan Juke stupio je na scenu kao potpuna novost na tržištu, krajnje nekonvencionalnog dizajna i gotovo nespojivih karakteristika.

Upravo je dizajn ono najoriginalnije na ovom modelu, njegov najveći plus, a ujedno (ponekad) i minus. Objašnjenje je jednostavno, Juke je proizvod o kojem baš svatko mora izreći svoj sud. Provokativan izgled neće se svima svidjeti, ali će ga svatko itekako dobro zapamtiti.

Najžešće rasprave izaziva prednji kraj, ujedno i "najkontroverzniji" dio vozila. Glavnog krivca većina će pronaći u neobično velikim okruglim svjetlima na jednako neobičnoj poziciji. Agresivan nastup nitko neće osporiti kao ni uspješnost dvobojne crno-bijele kombinacije s testnog primjerka.

Bočna silueta je već nešto izazovnija sa snažno položenom linijom krova i gotovo coupevskom siluetom. Potonjem osjećaju doprinose i skrivene ručice stražnjih bočnih vrata, dok će odgovarajuću dinamičnost osigurati poveći kotači, ali i povijena granična linija staklenih površina.

Stražnji kraj posjeduje izbačena svjetla čiji dizajn će oni maštovitiji povezati s Volvom. U svakom slučaju mjesta se našlo i za peta vrata iza kojih se krije skromniji prtljažni prostor.

Krenemo li baš od prtljažnika reći ćemo kako je isti načelno upotrebljiv zahvaljujući povećem ulaznom otvoru i izostavljenom donjem rubu, no nažalost dvjestotinjak litara pokazat će se nedovoljnim za sve kojima je ovo jedini automobil u kućanstvu. Uzmu li se pak u obzir kompaktne mjere vozila i potreba maksimiziranja kabine obujam prtljažnika mora dobiti prolaznu ocjenu, a time i ponuda prostora na stražnjoj klupi. Sprijeda ionako komfor nije problem ni kod manjih modela novijeg godišta.

Ono što svakako veseli je da se originalan dizajnerski pristup nastavlja i u kabini. Velika pažnja posvećena je detaljima poput ručica vrata, zakrivljene centralne konzole ili moderno osmišljene ploče s instrumentima. Međutim, ono što zaslužuje najveću pohvalu je  NDCS - Nissan Dynamic Control System, sustav čija logika drastično reducira broj potrebnih upravljačkih tipki.

Naime, u Climate modu centralni zaslon (u boji) i okolišne tipke služe za podešavanje ventilacije, dok u D-Mode podešenju omogućavaju pregled parametara vožnje što ovisno o režimu rada vozila (Sport-Eco-Normal) obuhvaća grafikon potrošnje, isporuku okretnog momenta, silu ubrzanja (G-Force), napunjenost akumulatora, snagu i tlak prednabijanja. Dinamički parametri i nisu od neke koristi, ali će mlađoj publici i obožavateljima računalnih stimulacija biti itekako zanimljivi.

Premda se u testnom slučaju radilo o najopremljenijoj izvedbi koja uključuje gotovo sve danas dostupno u ovom segmentu, za konačni premium štih ipak nedostaju poneke tzv. male-velike stvari. Mi ćemo ovdje spomenuti plastiku nedostatne kvalitete, kao i podatak da se kolo upravljača može podešavati po visini, no ne i po dubini.

Većini Juke izgleda poput igračke, bar dok ne sjednu za upravljač i startaju motor. U domeni mehanike Juke je vrlo ozbiljan igrač, s pametnim 4x4 pogonom i vrlo moćnim pogonskim motorom. 1,6-turbak razvija čak 190 KS i 240 Nm, a suspregnut je putem CVT mjenjača sa šest-stupnjeva prijenosa.

Nedostaju tek polugice za izmjenu brzina iza upravljača, pa da prijelaz s igraće konzole u stvarni svijet bude potpun. Jer ovako motorizirani Juke definitivno ima potencijala i za zabavu u vožnji, bilo na asfaltu ili van njega. I doista, pogon posao odrađuje iznad očekivanja, motor pršti od snage čak i pod paskom bestupanjskog mjenjača, a ovjes daje uzornu potporu u dinamičkoj stabilnosti.

Ono gdje se Juke jednostavno ne može pohvaliti je potrošnja goriva, koja je deklarirani prosjek od 7,6 l/100 km na testu podigla u dvoznamenkaste vrijednosti s maksimumom na razini od 15 l/100 km. Od pomoći je Eco režim, no tada sputana agilnost poništava sve prednosti ovako moćnog pogonskog stroja.

Što se pak komfora tiče mora biti jasno kako 17-inčni kotači i relativno skroman međuosovinski razmak ovdje nisu od pomoći. Kompromisi su potrebni, posebno pri izboru sportski nastrojenog vozila ovakvih karakteristika.

I polako stižemo do cijene. Vjerovali ili ne, Nissan Juke u svojem top izdanju probija granicu od 200.000 kuna, ali to ovdje podrazumijeva terenske sposobnosti, ful opremu i vrlo moćan motor. Pogledamo li rivale doći će do otriježnjenja jer ni možebitna konkurencija nije ništa povoljnija. U takvom ozračju originalan dizajn i odlične manevarske sposobnosti dolaze kao bonus.

Tražite li pak nešto smirenije vozilo bolje ponude prostora cijena će ostati gotovo ista, a rješenje će se naći u istoj kući u obliku neke od izvedbi Qashqaija.

Nissan Juke

Važnija serijska oprema (razina Tekna):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena

 *Cijene su informativne

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.