NIJEMCI slave legalizaciju trave: Njemačka se pridružila malom broju zemalja koje su rekle "da" kanabisu za osobnu upotrebu, a ujedno je odredila i količine koje punoljetne osobe smiju imati uz sebe.
Međutim, sada se postavlja pitanje mogu li “napušeni” sjedati za upravljač automobila, odnosno ako mogu, koja je prihvatljiva granica.
Koju granicu postaviti?
Treba naglasiti kako do sada nije postojala zakonska granica za kanabis tijekom vožnje kao što je 0,5 promila za alkohol. Međutim, sudska praksa je utvrdila vrijednost od 1,0 nanograma THC-a u krvnom serumu kao točku od koje prijete sankcije.
Kao prijedlog, a na temelju aktivnog sastojka THC-a, predlaže se koncentracija od 3,5 nanograma po mililitru krvnog seruma, kako je tamošnje federalno ministarstvo prometa objavilo u četvrtak, 28. ožujka: "Ako se ova vrijednost postigne, a prema trenutnim znanstvenim saznanjima, postoji bitan učinak za sigurnost prometa", izjavili su.
ADAC nije oduševljen
Također je rečeno da je, kako bi se uvela preporučena granična vrijednost, potrebna izmjena zakona u Bundestagu. To se ne odnosi na početak djelomične legalizacije kanabisa jer do eventualne izmjene Zakona o cestovnom prometu vrijede dosadašnji stroži zahtjevi.
Njemački automobilski klub ADAC, blago rečeno, nije oduševljen. Oni smatraju da je s granicom učinka od 3,5 ng/ml THC krvnog seruma, stručna skupina došla do krajnje granice prihvatljivog u pogledu sigurnosti na cestama.
I nakon izmjene zakona ili moguće promjene granične vrijednosti, ADAC ima mišljenje da osobe koje su pod utjecajem kanabisa ne bi trebale upravljati motornim vozilom.
Konzumacija kanabisa povezana je, između ostalog, s ograničenjima koncentracije i pozornosti, kao i produljenjem vremena reakcije i donošenja odluka. To može dovesti do kobnih posljedica u prometu. Sa stajališta stručnjaka ADAC-a, intenzivna edukacija stanovništva o povećanom riziku od nesreća hitno je potrebna i treba je provesti što ranije.
Procijeniti smislenost mjernih metoda
Uz to, ADAC se zalaže da se sama mogućnost djelovanja opojne tvari na 1,0 nanograma THC-a po ml krvnog seruma i dalje sankcionira za vozače početnike, kao što je propisano za alkohol.
Osim toga, trebalo bi ispitati u kojoj bi mjeri druge metode mjerenja, poput analize tekućine usne šupljine, bile prikladne za procjenu ili otkrivanje akutnog oštećenja uzrokovanog konzumacijom kanabisa u smislu sudjelovanja u cestovnom prometu. Prije uporabe novih mjernih metoda treba sveobuhvatno procijeniti njihovu smislenost.