DOLASKOM u Europu Model 3 je uzrokovao velike poremećaje na tržištu električnih automobila, ali i u konkurenciji kompaktnih premium limuzina.
Ono što se dogodilo u Americi događa se upravo u Europi. Najjeftiniji Teslin model, Model 3, u svega nekoliko mjeseci postao je najtraženiji električni auto u Americi, a prodajom je uspio nadvisiti čak i konvencionalno pogonjene rivale iz Europe.
Buđenje potražnje za električnim automobilima
Malo tko je očekivao da će sličan rezultat Tesla ponoviti i u Europi, u kojoj je konkurencija osjetno žešća u svakom pogledu. Izuzmemo li Norvešku i još nekoliko zemalja, potražnja za baterijski pogonjenim automobilima je bila neznatna, gotovo na razini statističke pogreške. Ove godine su stvari malo drugačije, pa tako primjerice Nissan Leaf bilježi rast prodaje od 51%, a obnovljeni BMW i3 čak 69%. Električna Hyundai Kona je odmah po debiju stigla na 5. mjesto najprodavanijih vozila u segmentu.
Međutim, ništa se ne može mjeriti s Teslom Model 3 koja je odmah zaposjela tron - u mjesec dana prodano ih je 3.630 primjeraka, a model je pritom trenutno dostupan u ograničenim količinama i to na odabranim tržištima. Upravo je nevjerojatno da je Tesla u prvom mjesecu prodaje pobijedila dokazano popularne rivale osjetno niže cijene, Nissana Leaf i Renault Zoe.
"Model 3 je ostvario nevjerojatan uspjeh, posebno uzimajući u obzir to da za ovakav rezultat inače treba čekati od 3 do 5 mjeseci nakon što auto stigne na ceste", komentirao je rezultate Jatov analitičar Felipe Munoz.
Uzdrmani temelji luksuza
I dok se neki kunu kako je Model 3 aljkavo složen auto, činjenica je da je skup, a opremom i bolji od rivala. O performansama da i ne govorimo. U svakom slučaju zaslužuje da ga se svrsta u segment premium limuzina, a tamo je opet napravio pomutnju. Prodaja segmenta (premium kompaktne limuzine) iznosila je 11.800 automobila, a Tesla ih je sve pobijedila. I Audi A4, i BMW serije 3 i Mercedesa C klase.
Kakva je budućnost?
Prvi pravi konkurent Tesli Model 3 je Polestar 2. Vidjeli smo ga u Ženevi, ali dolazi tek iduće godine. Do tada će se Tesla tući sa SUV-ovima, Jaguarom I-Pace, Audijem E-Tron i Mercedesom EQC.