VEĆINA vozača zna kako premalo ulja može rezultirati havarijom na motoru. Međutim, znate li što će se dogoditi ako je u prostoru motora previše ulja?
Glavni zadaci ulja su podmazivanje s ciljem smanjenja trenja, hlađenje i čišćenje motora. Motorno ulje pomaže i u brtvljenju, smanjuje buku i vibracije te štiti od korozije.
Postoje motori koji i u ispravnom stanju troše dosta ulja pa će između servisnih intervala biti potrebno da vlasnik sam dolijeva ulje. Pretjerate li s nadolijevanjem i šipka za mjerenje razine pokaže preko maksimuma mogli biste biti u problemu. Prvo što možete uočiti je miris paljevine i dimljenje iz motora, a moguće je i da se iz prostora motora čuju čudni zvukovi.
Prilikom prekomjernog punjenja ulja dolazi do pjenjenja tekućine što znači da su sad u njoj stlačivi mjehurići zraka. Tada je razina motornog ulja u karteru previsoka te može doći do udaranja radilice u površinu ulja, što će prouzročiti pjenjenje.
Pumpa za ulje teže takvu tekućinu transportira prema motoru te će doći do smanjenog učinka ulja po pitanju podmazivanja i hlađenja. Završi li pak ulje u prostoru izgaranja, sasvim sigurno će dio izgorjeti, a stvorit će se čađa koja će pak stvoriti probleme na katalizatoru.
Previše ulja znači i povećani tlak ulja, a s time su pod povećanim opterećenjem brtve koje se zbog toga brže troše. Najkraće rečeno, ako ste prepunili za pola litre ili više, a na mjernoj šipci se pojavila pjena, najbolje je ispustiti dio ulja.
Recimo i kako se izmjena ulja još uvijek u praksi odrađuje u sklopu malog servisa na svakih 10.000 km, zajedno s filtrom ulja. Istina, neki proizvođači nude osjetno dulje servisne intervale, ali to u pravilu vrijedi samo za novija vozila...