Nakon povijesne odluke o carinama EU planira još žešći udar na Kinu

Foto: Profimedia

Kineski proizvođači električnih automobila utrkivali su se da u EU uvezu što više električnih vozila prije 5. srpnja, kada su povijesne EU carine stupile na snagu. No Europska komisija najavljuje novi udar na proizvođače. Naime, raspravlja o mogućnosti da se carine uvedu retroativno, odnosno da njihova primjena krene od ožujka, a ne od srpnja.

Kao dioistrage o tome jesu li kineski proizvođači automobila dobili neprimjerene subvencije, Europska komisija od ožujka je zahtijevala od carinskih agencija zemalja članica da prate sva električna vozila proizvedena u Kini, što bi EU omogućilo da retroaktivno primijeni carine. Ovo je taktika čiji je cilj odvratiti tvrtke od preplavljivanja tržišta.

Ubrzo nakon što je Komisija u lipnju najavila carine veće od očekivanih na električna vozila, kineski proizvođači mahnito su ukrcali što više vozila na kontejnerske brodove koji plove prema EU. Registracije električnih vozila porasle su u lipnju na više od 202.000 novih vozila, u usporedbi s prosječnih 144.000 u travnju i svibnju.

Jeftin uvoz prijetio razornim gubicima

Kako je objavila Komisija, takav val jeftinog uvoza predstavlja ekonomsku prijetnju Europi.

Ovaj val jeftinog uvoza predstavlja "prijetnju od ekonomske štete" industriji EU, koja bi mogla dovesti do razornih gubitaka i dovesti u opasnost više od 12 milijuna radnih mjesta, što izravno a što neizravno, upozorila je Komisija.

Carine su stoga potrebne kako bi se nadoknadila nepravedna prednost koju dodjeljuju subvencije, navodi EK. Odlukom EU predviđene su diferencirane pristojbe koje se obračunavaju prema matičnoj tvrtki, godišnjem prometu i sumnjivom iznosu primljenih subvencija. Nove pristojbe zaračunavat će povrh postojećih tarifa, koje iznose 10%. 

Ovo su nove tarife po kompanijama:

  • BYD: 17.4%
  • Geely: 19.9%
  • SAIC: 37.6%
  • Ostali proizvođači električnih vozila u Kini koji su surađivali u istrazi, ali nisu bili pojedinačno uzorkovani, uključujući Teslu i BMW: 20.8%
  • Ostali proizvođači u Kini koji nisu surađivali: 37.6%

Mjere su privremene - zasad

Uvođenje ovih mjera zasad je privremeno. Carinske vlasti će od kineskih izvoznika tražiti bankovne garancije, a ne gotovinu, što znači da krajnji kupci možda neće odmah primijetiti promjenu u svojem džepu. Carine će ostati na snazi ​​dok se za četiri mjeseca ne donese konačna odluka, koju bi zemlje mogle blokirati ako skupe kvalificiranu većinu protiv prijedloga, odnosno glasove 15 država članica koje predstavljaju 65% stanovništva EU.

Njemačka, velik izvoznik automobila s jakim vezama s kineskim tržištem, ali i Mađarska, rastuće središte kineskih ulaganja, među onima su koji će se vjerojatno protiviti.

Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) kaže da "tarife nisu odgovarajuća mjera za jačanje konkurentnosti" i potencijalno mogu dovesti do situacije u kojoj svi gube. Ta organizacija je posebno zabrinuta zbog učinaka na zajednička ulaganja, poput onih koje Volkswagen i General Motors imaju sa SAIC-om.

Nasuprot tome, Francuska i Italija podupiru dodatne namete, što sugerira da će izborima u studenom prethoditi sveobuhvatna politička borba.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.