NAKON mjeseci najava Audi je konačno razotkrio novi A1 i odmah naišao na brojna odobravanja.
Prethodnik lansiran 2010. godine nikada nije zaživio punim plućima. Mnogi su ga samo doživljavali kao luksuzni Polo, a nedostajalo je ono nešto, primjerice kao što su majstori Talijani znali distancirati Fiat Punto (Panda) i Lanciju Ypsilon.
Sada ipak stvari sjedaju na svoje. Audi predstavlja drugo izdanje, s estetskim osnovama povijesnih ikona poput Ur-Quattra, ali sada u funkciji (pre)slatkog lifestyle šminkera.
Novi A1 u duljinu mjeri 4.03 m, širok je 1.74 m i visok 1.4 m. Osim što u kabini ne bi trebalo nedostajati prostora, ni prtljažnik od 335 litara ne razočarava. Još više veseli dizajn interijera, izveden vrlo kvalitetno s dominantnim virtualnim kokpitom, detaljima u boji i centralnim zaslonom promjera do 10,1 inča.
Atraktivnosti ponude Audi je doskočio brojnim mogućnostima individualizacije, S line ponudom, pa i dodacima koji se prije nisu nudili. Primjerice, kupac može izabrati Bang & Olufsen premium Hi-Fi audio sustav ili ambijentalnu rasvjetu s 30 različitih boja osvjetljenja.
Ponuda motora kreće od 1.0 TSI trocilindrašem (25 TFSI) s 95 KS i 175 Nm, a ide sve do 2.0 TSI jedinice s 200 KS i 320 Nm iza oznake 40 TSI. Između su 30 TFSI (116 KS i 200 Nm) i 35 TFSI (1.5/150 KS i 250 Nm). S tronic mjenjač je dobrodošla opcija kod slabijih opcija, a obaveza na najjačoj.
Prodaja kreće krajem godine, a cijene nisu poznate. U svakom slučaju, realno je očekivati start na oko 17.000 eura.