Metal kao platno: Umjetnička djela na Porscheovoj haubi

Foto: Porsche

MARC Clormann odrastao je s ljubavlju prema dizajnu i kreaciji umjetničke interpretacije. Sada ima 52 godine, ali je još u školi zaradio džeparac bojom. "Airbrushing je bio velik u to vrijeme, oko njega se vrtjela ogromna scena. Dizajnirao sam poklopce motora, spremnike benzina za motocikle i pokrove za terenska vozila pomoću zračnog kista", prisjeća se.

Nedugo zatim ukrasio je kamper blagdanskim motivima. Na lijevoj strani zmaj na nebu, na desnoj deva u pustinji i surfer u pozadini. Govorimo o 1980-ima, vremenu kada još nije bilo moguće staviti raznobojne folije

Kasnije je studirao komunikaciju i industrijski dizajn, radio kao slobodni dizajner i na kraju je otvorio vlastitu dizajnersku agenciju. Radi s neobičnim pakiranjima i korporativnim dizajnom te razvija rješenja koja mame kupce te daje važan doprinos procesu brendiranja. Jednostavno rečeno, njegov rad ima karizmu. 

Samo zrakom hlađeni Porsche

S dvoje djece živi u seoskoj kući koja stoji više od jednog stoljeća u Penzingu, u Bavarskoj. "Volim selo, klasični motosport i zrakom hlađene Porsche automobile", kaže. Prikladno, njegova zajednica društvenih medija poznaje ga kao @911.landluft, a njegovi sljedbenici ga prate na Porsche susrete, izlete ili fotografiranja.


Prije nekoliko godina Clormann je počeo kupovati stare Porscheove poklopce motora i krenuo na umjetničko putovanje kroz vrijeme. "Ne moram vješati motor na zid da bih se podsjećao na utrku koju sam gledao davno. Doista je uzbudljivo prikazati emocije tog vremena na poklopcu motora", objašnjava. 

Vještina i preciznost

Pokušava izgraditi priču iza svih udubljenja, hrđe i drugih mogućih nedostataka koji se mogu naći na rabljenim poklopcima motora. "Metal je platno na kojem rekreiram povijesne dizajne moto utrka." Postupak je sljedeći: čišćenje, brušenje, grundiranje - stvaranje idealne podloge.

Zatim skicira planirani dizajn na poklopcu motora, precizno maskira konture, pa počinje slikati akrilom. Iznad svega su vještina i preciznost.

Akril posebno dobro prianja na metal koji je bio dobro pripremljen, brzo se suši i omogućuje savršeno miješanje različitih boja u željenu nijansu. "Često je potrebno više od 30 sati da se završi poklopac motora. Veliki sam obožavatelj patine. Više sam fasciniran starim automobilima s nedostacima i vidljivom poviješću nego vrhunski uglancanim kraljevima garaža", otkriva. 

Na kraju krajeva, on nije kolekcionar, već umjetnik koji voli stvarati i modificirati. "Ja sam dizajner. Vozim Porsche jer volim njegovu cjelokupnu estetiku, ali također volim optimizirati."
Ovisno o tome što kupac želi i koliko se vidi hrđa, brusi i patinira veći ili manji stupanj, a neki kupci čak traže završni sloj od 24-karatnog zlata.

Konačno, ukrašava svoje šarene radove rešetkama, amblemima i logotipima, po mogućnosti i ovdje koristeći stare dijelove.

Zlatno doba u 1960-im i 1970-im godinama

Fasciniran takozvanom zlatnom erom motosporta, Clormann želi da njegove haube prenose auru motoutrka. Motorsport je proživio mnoga razdoblja u proteklim desetljećima, dosegnuvši vrhunac u 1960-im i 1970-im godinama.

Ovo doba definirano je ogromnim postignućima, revolucionarnom tehnologijom i legendarnim utrkama s intenzivnim rivalstvom. Pokretači i inženjeri ovoga vremena su bili pioniri, neprestano tražeći nove načine da prošire granice mogućega.

Njegov Porsche je parkiran u blizini, čuje se glazba, a njegova mačka Wuschel šeće dvorištem. "Nakon tri desetljeća kao dizajner koji koristi uglavnom digitalne resurse sve više sam sklon traženju analogne aktivnosti u slobodno vrijeme. Više mi se ne da provoditi 12 sati dnevno pred ekranom."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.