Sredinom devedesetih, AMG je od uglađene E-klase stvorio pravog vuka u janjećoj koži. Model E 60 AMG bio je rijedak, iznimno snažan i gotovo jednako skup kao tadašnja perjanica ponude, S 600. Mercedesova E-klasa oduvijek je slovila za svestran, udoban i pouzdan automobil, no oni koji su željeli nešto više, iz Affalterbacha su mogli naručiti E 60 AMG - limuzinu u poslovnom odijelu stvorenu da iznenadi suparnike na lijevoj traci autoceste.
Osnova za ovaj poseban model bio je E 50 AMG predstavljen 1996. godine, čiji je V8 motor već nudio impresivnih 347 KS. Međutim, uz opcijski AMG tehnički paket, obujam motora povećan je na 5956 kubičnih centimetara, a snaga je narasla na čak 381 KS uz 580 Nm okretnog momenta. Mercedes je službeno naveo ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi, što su u to vrijeme bile performanse na razini sportskih automobila.
Gotovo sva tehnika stizala je iz Affalterbacha: sportski ispušni sustav, posebno podešen ovjes, ojačane kočnice - stražnje preuzete s modela SL 600 - te prilagođen prijenos snage na stražnjoj osovini. Iako je brzinomjer bio graviran do 280 km/h, Mercedes je maksimalnu brzinu elektronički ograničio na 250 km/h.
Tko se u to doba odlučio za paket povećanja snage, morao je duboko posegnuti u džep. Doplaćivalo se oko 50.000 tadašnjih njemačkih maraka (približno 25.500 eura), pa je konačna cijena za E 60 AMG dosezala vrtoglavih 200.000 maraka. To ga je činilo gotovo jednako skupim kao S-klasu s dvanaestocilindričnim motorom.
Zbog toga ne čudi što je broj proizvedenih primjeraka ostao iznimno malen. Iako službenih podataka nema, procjenjuje se da je proizvedeno manje od 200 vozila.
Vizualno, E 60 AMG majstor je suzdržanosti. Nema napadnih spojlera ni masivnih proširenja blatobrana. Tek crna Mercedesova zvijezda, decentni bodykit i 18-inčni AMG naplatci daju naslutiti da se ne radi o običnoj E-klasi.
Taj stil nastavlja se i u unutrašnjosti, gdje dominiraju koža, Alcantara i drveni umeci. Posebni detalji poput AMG upravljača, pragova s oznakom modela i potpisa suosnivača AMG-a, Hansa Wernera Aufrechta, na središnjoj konzoli zaokružuju luksuzni dojam.
Ovaj je model 1997. godine čak služio kao službeno medicinsko vozilo Formule 1 ("Official FIA F1 Medical Car"). Danas je E 60 AMG iznimno tražen kolekcionarski primjerak, ne samo zbog svojih performansi, već i zato što predstavlja jednu posebnu eru - vrijeme kada je AMG još bio mala manufaktura u kojoj su se vrhunske limuzine stvarale ručnim radom.
Jedan posebno očuvan primjerak trenutno je izložen u Mercedes-Benzovom muzeju u Stuttgartu. Crni E 60 AMG dio je posebne izložbe "Youngtimer" koja traje sve do 12. travnja 2026. godine, što je svakako preporuka za izlet.