Foto: Mercedes
MERCEDES će na predstojećem salonu u Detroitu premijerno predstavili obnovljeni SLK, koji će ubuduće u okviru nove game nositi ime SLC.
Redizajn donosi estetska osvježenja u vidu nove prednjice izvedene s blago redefiniranom maskom i odbojnikom, kao i novim prednjim svjetlima s integriranom LED dnevnom rasvjetom. Oni upućeniji mogli bi uočiti slični opseg promjena zadnjeg kraja, no ipak je značajnija novost poboljšani sustav sklapanja čvrstog krova, sada operabilan do brzine od 40 km/h. U direktnoj sprezi sa sustavom sklapanja krova je prtljažnik, kapacitetom od 335 l najveći u klasi.
Bez ozbiljnih novosti i u kabini. Lagano osvježenje donosi novi dizajn upravljača i ploče s instrumentima, a budući vlasnici mogu računati i na novu gamu kožnih presvlaka i Comand infotainment sustav sa zaslonom bolje rezolucije.
Ispod poklopca je uočljiv svojevrsni downsizing. Tako će SLK55 AMG u ponudi zamijeniti SLC 43 pokretan motorom iz S400 Coupe, odnosno 3.0 V6 twin-turbo sa maksimumom na 367 KS (270 kW) i 520 Nm. Brzina mu je limitirana na 250 km/h, a sprint do 100 km/h odradi u 4,7 sekundi, što je tek desetinku lošije od potentnijeg prethodnika pokretanog moćnim osmakom.
Da, tvornička deklaracija navodi "prosječnu" potrošnju od mizernih i realno nedostižnih 7,8 l/100 km. Tu će ipak biti najzanimljivije hoće li Mercedes odigrati fer i spustiti cijenu u odnosu na dosadašnju AMG izvedbu.
Dalje u benzinskoj ponudi je vrlo uvjerljivi SLC 300, sa dvolitrenim turbakom (245 KS i 370 Nm) i više no solidnim mogućnostima (0-100 km/h 5,8 s, 250 km/h). Slijedi ga SLC 200 sa 184 KS i 300 Nm koji uhvati stotku za okruglih 7,0 sekundi i postiže 240 km/h.
Bazni model pokretan 1,6 turbo motorom razvija 156 KS i 250 Nm. Potonji ubrza do 100 km/h za 7,9 sekundi i postiže maksimalnih 226 km/h uz deklariranih 5,6 l/100 km prosječne potrošnje.
U dizelskoj ponudi je samo SLC 250d sa 2.1-litrenim motorom maksimuma od 204 KS i 500 Nm, a koji će u troznamenkasto područje stići za odličnih 6,6 sekundi. Maksimalac je na 245 km/h, a prosječna potrošnja 4,4 l/100 km.
Dizelski model, kao i dva snažnija benzinca serijski se opremaju 9G-TRONIC automatskim mjenjačem, dok je isti ponuđen kao opcija na preostala dva motora. Tu je i Dynamic Select sustav gdje pritiskom na tipku moguće birati između nekoliko predefiniranih modaliteta stila vožnje putem postavki motora, mjenjača, ovjesa i upravljanja.
Novost u ponudi je kamera za vožnju unatrag, ako je ikome potrebna, kao i puno svrsishodniji radarski upravljan Active Brake Assist sustav pomoći pri kočenju. Osim sigurnosne logistike SLC je opremljen Airscarf sustavom grijanja, kao i Magic Sky staklenim krovom. Naravno tu govorimo o opcijama sa poduljeg popisa.
SLC u salone stiže početkom ožujka, točno 20 godina nakon stvaranja ovog segmenta kompaktnih roadstera. Lista narudžbi otvara se polovicom siječnja kada će biti poznate i cijene. Podsjetimo, prethodnik, model SLK lansiran je 1996. godine, a dosegao je prodaju od 670.000 primjeraka.