KULTNA Lancia i jedan od najdojmljivijih talijanskih automobila svih vremena uskoro bi se mogao vratiti na scenu.
Nakon godina zapostavljenosti, Lancia se pokušava vratiti na scenu. Nedavno je lansirala novi Ypsilon, a uskoro će oživjeti i legendarna imena Gamma i Delta. Zahvaljujući neviđenom uspjehu u reliju, Delta Integrale jedan je od najvoljenijih Lancijinih modela – a uskoro se i ona vraća.
Nažalost, tu mislimo samo na oznaku "HF Integrale“, koja bi se mogla pojaviti kao oznaka na novoj Delti i Gammi. Naime, Autocar je uočio objavu koju je Lancia izdala prije nekoliko dana, a u kojoj se potvrđuje da će se naziv "HF Integrale" vratiti za sportske verzije modela Gamma i Delta.
Sa svojim prepoznatljivim logom slonića, Lancia je prošle godine predstavila Ypsilon HF i HF Line.
Brend se vratio i u natjecateljski motorsport s Ypsilon Rally4 automobilom i Ypsilon HF Racing, homologiranim za ulaznu kategoriju Rally6. U priopćenju povodom predstavljanja Ypsilon HF Racinga i najave budućnosti HF podmarke kažu:
"HF će postati obilježje svih sportskih verzija u novoj Lancijinoj ponudi: danas na modelu Ypsilon, a uskoro - 2026. godine - na nadolazećim modelima Gamma i Delta, s oznakom 'HF Integrale'."
Podsjetimo, "HF" znači High Fidelity, a koristio se za neke od najmoćnijih Lancijevih automobila, poput Stratosa, Delte 4x4 i Delte Integrale.
Ime HF Integrale prvi se put pojavilo na Delti 1987. godine, kao unaprijeđena verzija modela Delta HF 4x4 koji se tada natjecao u reliju Grupe A. Integrale je bio homologacijska verzija trkaće Delte, s pogonom na sve kotače i turbo četverocilindrašem, što je omogućilo ozbiljne performanse. Proizvodnja je završila 1993. s limitiranom serijom Evo II. Od tada samo raste njezin legendarni status.
Prema navodima Autocara, nova Delta bi mogla dijeliti platformu s Opel Mokkom. Očekuje se da će koristiti Stellantisovu CMP platformu, koja podržava i motore s unutarnjim izgaranjem i električni pogon.
Lancia još nije otkrila pogonski sklop nove Delte, no najjači modeli na CMP platformi koja se danas koristi na modelima Ypsilon HF, Alfa Romeo Junior Veloce i uskoro Peugeot E-208 GTI imaju električni motor s 280 KS i 332 Nm okretnog momenta. Autocar pretpostavlja da bi upravo taj pogon mogla dobiti Delta HF Integrale.
Zanimljivo, Lancia nikada nije proizvela sportsku verziju originalne Gamme, luksuzne limuzine i kupea koji se proizvodio od 1976. do 1984. godine. Nova Gamma, prema Autocaru, bit će blizanac modelu DS No8, novoj perjanici luksuzne francuske marke u vlasništvu Stellantisa.
Očekivanja su velika, ali trenutni rezultati ne zvuče pretjerano optimistično. Iako je novi Ypsilon već u prodaji, Lancijina prodaja u svibnju pala je za 72%, na svega 5.627 vozila. Dojam je da poklonici Lancije očekuju, ali i, ruku na srce, zaslužuju više od pukog dijeljenja tehnologije.