Lancia Delta 1.9 Twin Turbo MJT Platino: Pravi spoj

LEGENDARNI model slavne talijanske marke već smo imali prilike isprobati. Testirajući svojevrsni ulazni model mogli smo zaključiti kako Delta ima potencijala za puno više. Na pitanje koliko je to uistinu trenutno najbolje govori njena top izvedba pokretana novim dizelskim motorom snažnim gotovo 200 KS.

Tako će i ostati sve dok se na tržištu ne pojavi netom predstavljena Delta s novim 1.8 DI benzinskim turbakom od okruglih 200 KS. Posebno u jednoj od dvije nove razine opreme. Tako je u Ženevi premijeru imala poslovna Executive izvedba, ali i nama puno zanimljivija HardBlack u vrlo atraktivnom crnom izdanju.

No, vratimo se mi onom što trenutno imamo. Novi uradak Fiatovih majstora strojogradnje zorno pokazuje kako se u Italiji ne živi na staroj slavi. Pioniri common-rail sustava i izravnog ubrizgavanja rade paralelno na dva kolosijeka, benzinskom i dizelskom, i to im odlično ide. Ako ćemo o potonjem onda je definitivno u centru pažnje novi 1,9 Twin Turbo MJT razvijen na osnovi odličnog Multijeta.

Njegova najvažnija novost je implementacija dvaju turbopunjača, manjeg za rad na nižim okretajima i anuliranje tzv. turborupe, i većeg koji će se pobrinuti za provalu snage na visokim okretajima. Jezikom brojeva, motor već na 1.250 o/min daje preko 300 Nm, maksimalnih 400 Nm dostupno je na 2.000 o/min.

Teorija i praksa kažu kako će optimum dati korištenje dvije turbine. Tako pri nižim okretajima, sve do 1.800 o/min, ispušni plinovi se usmjeravaju na manju turbinu, dok veća na standbyu uzima minimalnu operativnu brzinu vrtnje. Između 1.800 i 3.000 okretaja u igru ulazi i veća turbina, koja uzima plinove od manje i nastavlja ih sabijati. Daljnim povećanjem okretaja manja turbina se isključuje iz procesa, a radi samo veća, i to u optimalnom, dakle projektnom režimu.

I doista, u praksi to odlično funkcionira. Odziv motora na nametnute zadaće je promptan, a vozač može uživati u obilju snage dostupnog u širokom spektru okretaja.

Odličan start potvrđuju podaci o nominalnom ubrzanju (7,9 s) i maksimalnoj brzini (222 km/h). Ovako motorizirana Delta je vraški brz automobil kojem vrlo teško mogu parirati konkurenti u cjenovnom razredu.

Naime, usprkos velikim brzinskim mogućnostima, na autocesti i magistralnim putovima, automobil zadržava uglađenost svojstvenu brandu kojeg predstavlja.

Svojstva servo upravljača su na razini očekivanja, mjenjač također zadovoljava limuzinski pedigre automobila, a kočnice opremljene većim diskovima (305 x 28 mm) sprijeda grizu s punim povjerenjem i nakon opetovanog korištenja.

Siguran i udoban, ovaj automobil će podjednako dopasti poslovnim ljudima koji svakodnevno grabe nebrojene kilometre, ali i obiteljski nastrojenima kojima je uz komfor bitna funkcionalnost, troškovi vlasništva, pa i sama potrošnja goriva.

Da, usprkos velikoj zalihi snage i 100 kg većoj masi (1.430 kg) od benzinskog srodnika Delta se zadovoljava s prosječnih 7 l/100 km, što je u skladu s očekivanjima i osjetno manje od MPV konkurencije. Ono preko čega zasigurno neće lako prijeći svi oni s potrebama za prijevozom težih predmeta svakako je relativno visok utovarni rub. Kapacitet je ovisno o položaju stražnje klupe, od (380 do 465 litara.

A Lancia i tu ima što za reći. Gotovo monovolumenski profil, praktična rješenja poput uzdužno podesive stražnje klupe (i nagiba naslona) i dvostruki stakleni krov u Delti stvaraju dojam prostornosti.

Ugodnom boravku doprinjet će udobne fotelje, a noću atraktivno osvjetljenje prednje armature. Za pohvalu je i ponuda opreme, koja u testnoj Platino izvedbi nudi i više no što bi realno trebali.

Kao što smo već imali prilike uvjeriti ergonomija je vrlo zadovoljavajuća. Brojne mogućnosti podešavanja omogućuju lako pozicioniranje za upravljačem bez obzira na konstituciju vozača. Isto vrijedi i za suvozača, kao i putnike straga. Preglednost je zadovoljavajuća, dostupnost i preglednost komandi također, a jedinu zamjerku upisujemo na račun prekratke površine središnjeg oslonca za ruke između prednjih sjedala.

Lancia Delta u aktualnoj ponudi za svoj top model traži 208.800 kn. Istina, zvuči puno no to je cijena koju će većina procijeniti poštenom ponudom za model koji se može podičiti visokostiliziranom vanjštinom, premium ponudom kabine u pogledu opreme, stila i prostora, ali i vrhunskim dizelskim motorom, jednim od ponajboljih u konkurenciji dvolitrenih motora.

Nema sumnje, Delti je teško odoljeti, a sudeći po po ženevskim novostima bit će još teže. Mi ćemo stoga poput pravih Alfista, Fiatista i Lancista još malo pričekati sve do dolaska unaprijed markiranog 1,8 benzinca.

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Platino):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena osn. izvedbe 1.4/120 KS

 *Cijene su informativne 1 eur = 7,4 kn

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.