Lada jača od sankcija: Rusi pokreću proizvodnju automobila bez elektronike

Foto: AvtoVAZ

U MEDIJIMA se pojavila informacija koja pokazuje smjer u kojem će ići ruska autoindustrija lišena suradnje sa Zapadom.

Sve očitijim povlačenjem Renaulta ruski AvtoVAZ kao najveći proizvođač automobila u državi konsolidira snage i prilagođava se novonastaloj situaciji. Proizvodnja se u tvornicama pokreće, i to za početak sa skraćenim radnim tjednom od četiri dana. 

Kad su pak u pitanju nestašica poluvodiča i elektronskih sklopova i tu je pronađeno rješenje. Na tragu navodne legende o tome kako su u svemirskoj utrci Ameri potrošili milijuna na razvoj svemirske pisalice, a ruski astronauti koristili običnu olovku, tako su sada snalažljivi Rusiji jednostavno odlučili odbaciti elektroniku i proizvoditi automobile kao prije dvadeset i više godina. 

Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sad kreće prva u svojevrsni detuning. Osim što gubi ABS i ESP, nova Granta će se proizvoditi i bez zračnih jastuka, a izgubit će i ERA-Glonass sustav za pozive u nuždi. 

Kad je pak ekologija u pitanju Ladini motori će izgubiti senzore za prilagodbu izgaranja, pa bi standard ispuha trebao pasti. A kako bi uštedjeli na vremenu odlučili su navodno smanjiti kvalitetu na Euro 2 za koji navodno nema posebnih zahtijeva za testiranjima kao za više norme.

Također, svi dijelovi koji su dolazili od vanjskih kooperanata su sad nedostupni, pa će sve bitne dijelove ubuduće proizvoditi domaće tvrtke. Isto vrijedi i za modele Nive, a vrlo vjerojatno i Vestu. Kad su u pitanju Largus (Logan MCV) i crossover XRAY, rješenje nije u potpunosti pronađeno. 

Prvi primjerci pojednostavljenih Lada na tržište bi trebali stići kroz najviše mjesec dana. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.