VRAĆANJE kilometraže je najčešći oblik prevare s kojim se susreću kupci rabljenih automobila.
Tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj se suočava s problemima transparentnosti, posebno za vozila koja dolaze iz inozemstva. Najčešće prevare se tiči lažiranja same povijesti automobila, a posebno u pogledu lažiranja kilometraže.
Posljednje istraživanje carverticala otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21% više od njegove prave vrijednosti, što u prijevodu znači da kupci koji postanu žrtve takve prevare mogu izgubiti tisuće eura.
Automobil s manjom kilometražom je privlačniji na svim tržištima, te će redovito biti skuplji od prosjeka. Neki prodavači to žele iskoristiti, pa pojedinim automobilima skidaju kilometražu. Međutim, zanimljivo je da cijena automobila s vraćenom kilometražom varira od države do države.
Najgora je situacija u Ujedinjenom Kraljevstvu (29%), Italiji (29%) i Litvi (25 %), gdje je prosječni porast ovih vrijednosti najveći među 15 ispitanih zemalja. Ukrajina (17%), Poljska (19%) i Rumunjska (20%) nalaze se na drugoj strani spektra, ali ima i dalje visoke vrijednosti.
Očekivano, starost automobila usko je povezana s potencijalnim financijskim posljedicama za kupca. Primjerice, u slučaju 15-godišnjeg automobila s lažnom kilometražom, može se fiktivno povećati vrijednost vozila za prosječno 27%.
Konkretno, za svakih 100.000 kilometara skinutih s brojača, kupac može nesvjesno preplatiti približno 2000 eura. Naravno, sve ovisi i o marki automobila: porast cijene može se kretati od 15% za Mazdu i Daciu, i do 27% za vozila Land Rover.
"Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provjere povijesti prije kupnje vozila”, kaže između ostalog Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2300 eura na svakih vraćenih 100.000 kilometara, kupci Opela 2200 eura, a kupci Škode i Volkswagena 4200, odnosno 4500 eura. Svakih 100.000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6000 eura), BMW-a (7000 eura) i Mercedes-Benza (10.600 eura).