RUSKA autoindustrija nalazi se u nezavidnoj situaciji, a jedno od rješenja pronađeno je u prošlosti.
Tržište novih automobila je u Rusiji nakon uvođenja sankcija drastično palo. Već smo svjedočili tisućama premium automobila koji su stajali na lučkim pristaništima i nisu smjeli put Rusije. U međuvremenu se situacija dodatno pogoršala jer su domaći proizvođači ostali bez brojnih komponenti koje su nabavljali iz uvoza.
Tu je najočitiji nedostatak elektronike pa su u AvtoVazu sukladno najavama reagirali ogoljenim izvedbama modela. To se navodno već dogodilo, a tvornice su počele proizvoditi automobile bez ABS-a, ERA-GLONASS sustava poziva u nuždi, zračnih jastuka i ostalih elemenata komocije. Bazni motor je ostao isti, 1.6 s 90 KS, ali sada više ne ispunjava ni Euro 5 normu.
Prema riječima direktora jednog od distributera, Alekseja Podščekoldina, kupcima će biti ponuđene dvije konfiguracije. Najjednostavnija izvedba će biti potpuno gola, kao 1980-ih, a u bogatijoj verziji bit će dodani električni podizači prozora i servo upravljač, doznaje Revija HAK.
Na službenim stranicama Lada Granta kreće cijenom od 82.000 kn, dok bi ogoljena izvedba prema pisanjima nekih medija trebala stajati 65.000 kn.
Sergej Burgazlijev, neovisni konzultant za autoindustriju, mišljenja je da ovo nije pametan poslovni potez, jer su kupci Lada do sada već navikli na udobnost i sigurnost. On smatra da će ogoljene automobile kupovati uglavnom državne institucije i tvrtke u državnom vlasništvu.