S CIJENOM manjom od 20.000 eura ovaj bi model mogao postati pravi hit, ali i predvodnik elektrifikacije voznog parka. Tu prije svega mislimo na SAD, gdje su kamioneti još uvijek najpopularniji segment. Međutim, primijeni li se ovaj recept, uspjeh ne bi trebao izostati ni u drugim krajevima svijeta.
Prije svega valja reći kako se radi o startupu Slate Auto iza kojeg, između ostalog, stoje i veliki igrači poput Jeffa Bezosa. Radi se o asketskom pristupu u kojem je dostupnost primaran cilj. Prevedeno, iako s električnim pogonom, ovaj je model osmišljen onako kako bi ga, primjerice, napravili u Rusiji, a rado vozili svi oni kojima automobil služi isključivo za prijevoz od točke A do točke B.
Sve je jasno čim kažemo kako je čak i ime nastalo bez puno filozofije. The truck, tako se zove automobil koji "redefinira dostupnost" i obraća se vozačima na koje je autoindustrija zaboravila. Ne samo da nema infotainment, već je ovaj automobil pojednostavljen do krajnosti.
Prozori se podižu ručno, nema radija ni zvučnika, nema središnje konzole ni pretinaca u vratima. Unutrašnjost je uglavnom od plastike. Kupci mogu, uz klasične čelične naplatke, birati i isključivo jednu boju karoserije – sivu. Umjesto spomenutog infotainmenta dobit ćete Bluetooth zvučnik i mogućnost povezivanja mobilnog telefona, otprilike nešto slično kao što nudi Dacia.
I ono ispod lima je jednostavno. Jedan je elektromotor smješten straga, a daje 148 kW. Nude se dvije baterije - manja s 52,7 kWh za 240 km dosega te veća od 84,3 kWh, koja osigurava do 390 km dosega. Puni se snagom do 120 kW. 4,43 metara dug kamionet nosivosti do 650 kg pojuri do 145 km/h uz ubrzanje do 96 km/h za 8 sekundi. I da, sprijeda je prtljažnik od 200 litara.
Postoji i druga strana, a to je da će tvrtka ponuditi brojne mogućnosti personalizacije, navodno više od 100 opcija. Možda najbolja stvar su mogućnosti nadogradnje stražnjeg dijela kada Truck postaje sličan Defenderu. Postoji i kombinacija skošene nadogradnje kada je model najsličniji Nivi.
Kako bi pojeftinili cjelokupan proces prodaje, u tvrtki ne planiraju prodajne salone, već su se odlučili za opciju direktne isporuke kupcu. Postojat će lokalni servisni centri, naravno jednako uniformirani. Dodamo li svemu pojednostavljenu proizvodnju, jasno je u koju nišu Slate ulazi.
Proizvodnja bi trebala početi krajem 2026. godine, a planira se preuzimanje postojeće tvornice na Srednjem zapadu SAD-a. Kada proizvodnja dosegne puni kapacitet, Slate planira godišnje izrađivati 150.000 vozila. Već sada je moguće rezervirati Slate Truck uz predujam. Točna cijena još nije poznata, ali uz poreznu olakšicu za električna vozila trebala bi biti ispod 20.000 dolara. Prema izvještaju portala InsideEVs.com, osnovni model vjerojatno će stajati oko 27.500 dolara.
U svakom slučaju, pred ovim projektom su veliki izazovi u pokretanju proizvodnje. Uspiju li, ovaj bi recept mogao zaživjeti i na nekim drugim tržištima.