KINESKA autoindustrija je postigla još jedan uspjeh koji nitko prije nije uspio napraviti.
Možda najbolji primjer tehnološke pozadine i još više kineske upornosti da je sljedeća usporedba. U BMW-u i Miniju su se pohvalili kako je električni Mini vozio od Münchena do Frankfurta i tamošnjeg salona – čitavih 400 km.
Kinezi su na put krenuli s dva električna SUV, i to u fazi prototipa, a vozili su od Xi'ana u Kini do Frankfurta. Punih 53 dana su bili na putu i za to vrijeme su prošli kroz 12 zemalja rutom poznatom kao Put svile. Ukupno su prešli 15.022 km, a pritom u gepeku ni u pratnji nisu imali veliku servisnu potporu, a navodno ni agregat. Sve u svemu, zaslužili su ulazak u Guinnessovu knjigu rekorda.
A put je poslužio i kao finalni test pouzdanosti modela, odnosno pogona. Vozeći nimalo pitomom podnebljem pratilo se ponašanje cjelokupnog električnog pogona, uključujući i vrlo prilagodljivi sustav punjenja. Naime, kad vozite Uralom i nemate neki izbor izvora energije, a baterije od 65 kWh treba što brže napojiti.
Recimo i kako Aiways U5 ima europsku homologaciju. Postavljen na platformu dijelom izrađenu od aluminija ima elektromotor maksimuma od 190 KS i 315 Nm koji pokreće prednje kotače. Doseg je 503 km (NEDC), oprema prvoklasna, a prvi primjerci na europske ceste trebali bi stići u travnju iduće godine. Bude li cijena dobro odmjerena sve je moguće, pa i da ostvari zapažen uspjeh.