Kakva je polovna Corsa? Vodič za kupce i najčešći kvarovi

Foto: Opel

Opel Corsa se u gradskoj vrevi osjeća kao kod kuće, stoga ne čudi što je godinama jedan od najpopularnijih malih automobila u Europi. No, prilikom kupnje rabljenog primjerka vrijedi obratiti pozornost na nekoliko ključnih stvari, na što redovito upozoravaju i njemački tehnički pregledi (TÜV).

Opel Corsa F (2019. – danas)

Aktualna generacija Corse temelji se na PSA tehnologiji, koju dijeli s Peugeotom 208 i DS3. Šira je i niža od prethodnika, što joj daje snažniji izgled, ali ne očekujte čuda po pitanju prostranosti. Poznata je po svojoj okretnosti, a nudi se s pet benzinskih motora (75 do 130 KS) i dva automatska mjenjača, uvijek u izvedbi s pet vrata.

Dizelska verzija sa 102 KS bila je dostupna samo do 2023. godine. Nakon redizajna 2023., Corsa je dobila prepoznatljivu prednju masku 'Vizor', po uzoru na Mokku. Glavne zamjerke odnose se na kvalitetu izrade, poput laka i razmaka između panela karoserije, te na nestabilnost softvera. Zabilježeni su i tvornički opozivi zbog pokazivača smjera, bočnih zračnih jastuka i sustava dijagnostike vozila.

Opel Corsa-e (2020. – 2023.)

Potpuno električna verzija duga je 4,06 metara i tehnički je blizanac Peugeota e-208. Prostor u kabini identičan je benzinskim inačicama, no prtljažnik je manji za 40 litara. Baterija od 50 kWh (46 kWh neto) prema WLTP ciklusu osigurava doseg od 337 kilometara, no u praksi je to realnije oko 250 kilometara. Snaga motora varira od 82 do 136 KS, ovisno o odabranom načinu vožnje.

Corsa-e se ističe kao dobar kompromis između gradskog i punokrvnog električnog automobila, s iznenađujuće udobnim ovjesom za svoju klasu. Ipak, vlasnici se žale na probleme s punjenjem, kako na AC tako i na DC punjačima, zbog osjetljivog hardvera. Infotainment sustav zna biti spor i nestabilan, a DAB+ radio prijem je osrednji. Čest problem je i neispravan kompresor klima uređaja.

Opel Corsa E (2014. – 2019.)

Posljednja Corsa na GM-ovoj platformi, dostupna s troja i petero vrata, vizualno podsjeća na manji Adam i veću Insigniju. Može udobno smjestiti četiri odrasle osobe, iako je straga u trovratnoj izvedbi nešto tješnje.

Paleta motora je široka, od trocilindričnih benzinaca, preko štedljive LPG verzije, do sportske OPC varijante s 207 KS. Najveći problem ove generacije su zavojnice paljenja, a čak sedam opoziva odnosilo se na spone upravljača, bočne zračne jastuke, softver dizelskih motora, ručnu kočnicu i mehanizam poklopca motora.

Opel Corsa D (2006. – 2014.)

Ova generacija, dugačka praktična četiri metra, poznata je po agilnosti i sigurnosti zahvaljujući šest zračnih jastuka. Redizajnom 2010. godine dobila je moderniji prednji kraj i bogatiju opremu. Popularan izbor bio je štedljivi 1.3-litreni dizel iz Fiata, dok su sportski GSi modeli nudili od 150 do 211 KS.

Nažalost, ova generacija pati od brojnih problema: loše zalijepljena vjetrobranska stakla, osjetljivi ležajevi kotača, kvarovi na klima uređaju, elektroničke mušice i curenje ulja na prekidačima tlaka. Opozivi su se ticali upravljačkog sustava i pojave hrđe na poklopcu motora.

Presuda s tehničkog pregleda

Podvozje: Corsa F ovdje prolazi znatno bolje od prethodnika, posebno po pitanju opruga i zglobova upravljača. Kod starijih modela, opruge i amortizeri su redovita boljka. Hrđa se rijetko pojavljuje. Kod električne Corse-e, ovjes pokazuje slabosti - stopa kvarova je 3,5 puta viša od prosjeka, vjerojatno zbog veće mase vozila.

Svjetla: Ovo je tamna točka svih generacija. Kratka svjetla su problematična već od prvog tehničkog pregleda. Tek kod starijih Corsa D stražnja svjetla i pokazivači smjera bilježe iznadprosječne rezultate.

Kočnice: Iako siguran auto, Corsa je dugo imala problema s funkcijom nožne i ručne kočnice, što je Opel riješio tek s modelom F. Ipak, čak i kod najnovije generacije iznenađuje pojačano trošenje kočionih diskova. Kod Corse-e diskovi su neispravni dvostruko češće od prosjeka.

Ekologija i motor: Motori generacije F zasad pokazuju minimalno curenje ulja. Kod starijih modela, masni tragovi na pogonu su česta pojava. Zanimljivo, čak i električna Corsa-e ponekad nije potpuno 'suha', što je neuobičajeno za električna vozila.

Zaključak

Trenutna preporuka je jasna: birajte Corsu F. Samo najnovija generacija dosljedno ostvaruje rezultate bolje od prosjeka klase.

Stariji modeli imaju izražene slabosti na ovjesu i motorima koji gube ulje. Unatoč povoljnim cijenama, takav rabljeni primjerak obavezno treba detaljno pregledati.

Što se tiče Corse-e, unatoč maloj starosti, rezultati su mješoviti. Čak 8,3% vozila pada na prvom tehničkom pregledu zbog značajnih nedostataka, najviše na ovjesu i kočnicama. Tek će budućnost pokazati njezinu dugoročnu kvalitetu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.