Kako je Jaguar došao do ruba?

Foto: EPA

Prije gotovo godinu dana Jaguar je predstavio osvježeni identitet brenda koji je trebao označiti početak njegove budućnosti. Dosad je to uglavnom predstavljalo glavobolju. Luksuzni proizvođač automobila star 102 godine nekad je bio izravni konkurent brendovima poput Mercedesa-Benza i BMW-a.

Jaguar se suočavao s problemima još prije objave reklamne kampanje, uključujući promjene u vodstvu, pad prodaje uslijed zastarjele ponude te snažnu konkurenciju, kako njemačkih proizvođača luksuznih automobila, tako i relativno novih konkurenata poput Tesle. Sada može toj listi dodati još dva problema: zavaravajuće naslove o prodaji i bijes političke desnice, ponajviše predsjednika SAD-a.

Reklama bez ijednog prikaza automobila

U ponedjeljak je Donald Trump kritizirao Jaguar zbog onoga što je nazvao "glupom" i "ozbiljno WOKE" reklamnom kampanjom iz prošle godine, koja je uključivala avangardni reklamni spot sa sloganima poput "živi živo" ("live vivid") i, kako se činilo, modelima fluidnog roda, ali bez ijedne slike automobila ili čak koncepta automobila.

"Tko želi kupiti Jaguar nakon što pogleda tu sramotnu reklamu," našalio se Trump na Truth Socialu. "Uništavanje tržišne kapitalizacije bilo je bez presedana, s MILIJARDAMA DOLARA TOLIKO GLUPO IZGUBLJENIH."

Ali stvarnost je drugačija. Jaguar Land Rover je u vlasništvu Tata Motorsa od 2008. godine, kada je indijska tvrtka kupila brend od Forda, što znači da Jaguar nema tržišnu kapitalizaciju. A sama Tata posluje dobro kao golemi multinacionalni konglomerat s raznolikim djelatnostima vrijednima oko 28 milijardi dolara.

Prekid proizvodnje 2024. godine

Uz to, Jaguarovi problemi su dublji. Iako su većina tradicionalnih proizvođača automobila pokušali provesti glatku tranziciju prema potpuno električnim pogonima, Jaguar je jednostavno prestao s proizvodnjom automobila u 2024. godini, povukavši sve svoje proizvode s tržišta dok pokušava ponovno osmisliti sebe kao proizvođača električnih vozila.

No i to je dovoljno da se stvori narativ u glavama mnogih. Prošlog su se mjeseca pojavili naslovi da je prodaja Jaguara diljem Europe pala za 97,5% u odnosu na isti mjesec prethodne godine u travnju. To ima smisla s obzirom na to da je Jaguar prestao proizvoditi automobile, ali vijest je bila dovoljna da izazove bijes Trumpa i dijela konzervativaca.

Ubrzo nakon objave reklame, Jaguar je predstavio svoj konceptni automobil Type 00 na Tjednu umjetnosti u Miamiju, dakle, ne na tradicionalnom sajmu automobila. Iako koncept nije namijenjen serijskoj proizvodnji, zamišljen je da pokaže opći smjer dizajna Jaguara u budućnosti.

Tata Motors imenovao novog izvršnog direktora

Jaguar nije odgovorio na CNN-ovo pitanje o tome kada će ponovno započeti proizvodnju. Prošlog tjedna izvršni direktor Jaguar Land Rovera Adrian Mardell najavio je da odlazi s dužnosti nakon 35 godina provedenih u brendu.

Imao je uglavnom uspješan mandat, pomogavši u eliminaciji milijardi dolara duga, a JLR je u siječnju izvijestio o devetom uzastopnom kvartalu s dobiti zahvaljujući snažnoj prodaji SUV vozila. Tata Motors je u ponedjeljak imenovao P. B. Balajija, trenutačno glavnog financijskog direktora tvrtke, za novog izvršnog direktora Jaguar Land Rovera. Dužnost preuzima u studenom.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.