Foto: Chevrolet,DMC Germany
IAKO pri kupovini novog automobila izbor boje najčešće ovisi o osobnim afinitetima kupca ili pak dostupnosti za isporuku, izbor boje vozila ima veliki utjecaj na držanje cijene.
Tako barem sugerira tražilica iSeeCars koja je analizirala cijene polovnih vozila, njih više od 2,1 milijun. Rezultati su iznenađujući jer boja doista utječe na cijenu.
Tako automobil nakon tri godine gubi 33,1% vrijednosti u prosjeku. Ne i ako je žute boje jer će tada izgubiti tek 27%. S druge strane, ako ste kupili automobil zlatne boje, on će nakon tri godine izgubiti 37,1% vrijednosti.
"Žuti automobili nisu baš uobičajeni, što može utjecati na poželjnost i tendenciju boljeg držanja cijene. Naša analiza je pokazala da žuti automobili najmanje gube na cijeni i kod maloserijskih modela kao što su kabrioleti, ali i kod velikoserijskih SUV modela", komentirao je rezultate Phong Ly, šef iSeeCars.
Prema studiji cijenu dobro drže još i narančasti i zeleni automobili. Zanimljivo, oni sa žutima čine tek 1,2% tržišta trogodišnjaka. No rijetkost zasigurno nije uzrok, jer najbrže na vrijednosti gube zlatni, ljubičasti i bež, a njihov udio je još manji, tek 0,7%.
S druge strane držanje cijene nema velike veze s brzinom prodaje. Tako se žuti automobili na tržištu prosječno nalaze 41,5 dan prije nego što promjene vlasnika, dok je prosjek tržišta 36,5 dana.
Neki bi ove rezultate ovako preveli na hrvatske uvjete: žuti Hummer Snježane Mehun u prve tri godine odlično je držao cijenu, no vrlo teško bi se prodao.