Kad treba mijenjati gume, svake četiri godine ili rjeđe?

Foto: Marko Prpić/Pixsell, Shutterstock

DOLASKOM hladnijih dana potrebno je zamijeniti ljetne gume zimskima, a zakon kaže kako se to najkasnije mora učiniti do 15. studenog. 

Automobil i njegovo održavanje sve su skuplji pa mnogi nastoje uštedjeti. Naravno, sigurnost je na prvom mjestu te mnogi vozači odgovorno slijede preporuku 4x4x4, a što u prijevodu znači da vozilo mora imati četiri jednake gume koje se moraju mijenjati svake četiri godine, a one (bez obzira na starost) moraju imati minimalno 4 milimetra profila.

>> Veliki test zimskih guma: Ponuda je sve bolja, ali ove gume treba izbjegavati

Međutim, kako je industrija guma posljednjih godina jako napredovala, Automoto savez Slovenije (AMZS) je promijenio preporuku i sada pomiče rok sigurnog korištenja na 6 do 8 godina. Naravno, sa zamjenom guma se ne može odgađati unedogled jer gume starije od 10 godina zbog kemijske promjene uslijed starenja gube fleksibilnost, a time i prianjanje, piše N1 Slovenija

Pravilan tlak zraka u gumama je ključan

Ispravan tlak u gumama je u direktnoj svezi sa svojstvima gume u vožnji. Važno je pratiti preporuke proizvođača, a koje obično možete naći na naljepnici na stupu vrata sa strane vozača ili poklopcu spremnika goriva. 

Također, prije putovanja, kada planirate dodatno opteretiti auto, važno je korigirati i tlak u gumama. 

Kako postići duži vijek trajanja guma?

Za duži vijek trajanja guma ključno je i pravilno skladištenje. Bitno je držati ih na suhom i tamnom mjestu, a položaj ovisi o tome jesu li montirane ili ne. Ako su na naplatcima, treba ih položiti vodoravno, a ako su bez naplataka treba ih držati uspravno. 

Zimske gume zimi, a ljetne ljeti

Osim izgledom lamela i dubinom uzora, zimske i ljetne gume se razlikuju sastavom same gume. Zimske su tijekom nižih temperatura mekše i zato imaju bolji grip, a proizvođači guma ih savjetuju pri temperaturama nižim od 7 Celzijevih stupnjeva. 

Najkraće rečeno, i najgore zimske gume bolje su od novih ljetnih u vožnji tijekom niskih temperatura. 
Razliku su zorno pokazali u AMSZ-u prije nekoliko godina na praktičnom primjeru - mjerenju duljine zaustavnog puta, prenosi N1 Hrvatska

“Pri brzini od 50 km/h put kočenja u snijegu iznosio je 31 metar sa zimskim gumama i 62 metra s ljetnim gumama. Na zaleđenoj cesti pri brzini od 30 km/h put kočenja sa zimskim gumama iznosio je 57 metara, s ljetnim 68 metara”, pojasnili su.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.