MALO je proizvođača koji si mogu dopustiti luksuz da limitiraju prodaju, dižu cijene i pritom imaju podulji red kupaca ispred vrata.
Što god napravili pojedini egzotični proizvođači, prodaja neće jenjavati. Jedino je bitno da pritom ne spuštaju cijene. Vrijedi to i za onaj relativno dostupan luksuz koji serviraju BMW i Mercedes, ali i za onaj u čiji svijet smrtnik može samo ući kroz kupovinu kakvog privjeska.
Tu svakako spada Bugatti koji se početkom milenija vratio u svijet hipersportaša zaprepastivši ogromnom snagom svojih automobila, ali i jednako visokom cijenom. Kroz godine je podizao konjske snage i brzinu, a ekskluzivan status zadržao je limitiranom serijom i posebnim unikatima. U protivnom bi prodao sigurno još nekoliko stotina, ako ne i tisuća automobila.
Da, postoji onaj drugi svijet, u kojem djeluje Bugatti. Tvrtka trenutno nudi Tourbillon, hibridni hipersportski automobil s atmosferskim V16 motorom i tri elektromotora, ukupne snage 1.800 KS. Nudi performanse iz snova, a pritom mu je i cijena oko četiri milijuna eura.
Ali ako ste zainteresirani, znajte da ćete se načekati. Na novi primjerak mogli biste čekati doslovno godinama. Na Monterey Car Weeku 2025. Frank Heyl, direktor dizajna Bugattija, otkrio je slatke muke kompanije:
"Proizvodimo 250 tourbillona, završavamo isporuke Bolidea. To će nas držati zaposlenima do 2029. i sve je već rasprodano do tada. Kad kao poduzetnik imate takvu financijsku stabilnost, onda znate da možete planirati dugoročno. Sve je posloženo."
Drugim riječima, novi Bugatti ne možete dobiti najmanje četiri godine. I neka vas ne utješi izgradnja novog pogona. Bugatti u Francuskoj gradi novo proizvodno postrojenje, takozvani „atelier", ali on s 4000 četvornih metara sigurno neće povećati tiražu, eventualno ekskluzivnost kroz daljnje dizanje cijena na "specijalnim" verzijama.
Muke bogatih tu ne staju. Slična je situacija i u luksuznom svijetu satova pa se na Rolex Daytonu često čeka godinama, i to samo ako vas brend odabere kao dovoljno "dostojnog" kupca. Uostalom, i za jeftiniji Ferrari liste čekanja su višegodišnje, a selekcija stroga.
Postoji i alternativa. Na tržištu rabljenih mogu se naći zanimljivi hipersportaši, pa i Bugattiji. Cijena je blizu one novih primjeraka, ali svejedno mnogi vide dobru investiciju u tome.