Još malo pa nestalo: Automobili ostaju bez klasične parkirne kočnice

Foto: 123RF

POJMOVI poput "podići ručnu" i "skretati pod ručnom" odlaze u povijest, barem što se tiče klasičnih automobila.

Dva desetljeća nakon što je BMW na sedmici premijerno predstavio električnu parkirnu kočnicu, ovaj je sustav zavladao autoindustrijom. Trenutno oko 70% proizvedenih automobila ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30% dolazi s klasičnom ručnom kočnicom, doznaje Revija HAK. Godinu prije taj je omjer bio 63:37.

Prvi su ručnu kočnicu u obliku poluge iz ponude izbacili premium proizvođači poput Mercedesa i Lexusa, a sada se taj trend spustio i na ostale velikoserijske proizvođače. Trenutno ručnu kočnicu u svojoj ponudi imaju isključivo proizvođači jeftinijih automobila poput Dacie te bazne izvedbe nešto skupljih modela. 

No za razliku od ideje da kamere zamjene retrovizore i dodatno zakompliciraju konstrukciju automobila, primjena električne parkirne kočnice doista ima svoje prednosti. Osim što u kabini ne pojede puno prostora između sjedala, ona omogućuje lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem. Također, aktivacija kočnice ne traži primjenu velike sile kao pri potezanju ručne kočnice. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.