POJMOVI poput "podići ručnu" i "skretati pod ručnom" odlaze u povijest, barem što se tiče klasičnih automobila.
Dva desetljeća nakon što je BMW na sedmici premijerno predstavio električnu parkirnu kočnicu, ovaj je sustav zavladao autoindustrijom. Trenutno oko 70% proizvedenih automobila ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30% dolazi s klasičnom ručnom kočnicom, doznaje Revija HAK. Godinu prije taj je omjer bio 63:37.
Prvi su ručnu kočnicu u obliku poluge iz ponude izbacili premium proizvođači poput Mercedesa i Lexusa, a sada se taj trend spustio i na ostale velikoserijske proizvođače. Trenutno ručnu kočnicu u svojoj ponudi imaju isključivo proizvođači jeftinijih automobila poput Dacie te bazne izvedbe nešto skupljih modela.
No za razliku od ideje da kamere zamjene retrovizore i dodatno zakompliciraju konstrukciju automobila, primjena električne parkirne kočnice doista ima svoje prednosti. Osim što u kabini ne pojede puno prostora između sjedala, ona omogućuje lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem. Također, aktivacija kočnice ne traži primjenu velike sile kao pri potezanju ručne kočnice.