Foto: Alfa Romeo
VOLKSWAGENOVA afera s prljavim dizelašima je duboko protresla autoindustriju, a njene posljedice gledat ćemo još godinama. Sigurno je to da su dizelaši izgubili primat i polako,ali sigurno odlaze u povijest.
Vjerojatno najveću promjenu napravio je VW koncern koji je prije afere vjerojatno i bio najpopularniji upravo po dizelašima. TDI oznaka je prodavala sve, a i danas je pojam na tržištima rabljenih, osobito u našoj regiji. VW koncern sada ulaže milijarde u nove tehnologije, a iz korijena je promijenio svoj imidž. Istim putem krenuli su i drugi, poput Toyote i Porschea ili pak radikalnog Volva koji je već objavio da nove generacije motora s unutrašnjim izgaranjem neće više razvijati.
Svemu se sada priključio i FCA (Fiat Chrysler Automobiles), koji je djelovao da se cijelo vrijeme drži po strani. Poput Mazde, dugo je oklijevao i nije forsirao s električnim i hibridnim pogonima. Uostalom, električni Fiat 500 samo je generirao gubitke. Sada su pak odlučili povući važan poslovni potez i obustaviti proizvodnju dizelskih motora. To se neće dogoditi odmah, već do 2022. godine kada će dizelaši biti nedostupni u osobnom programu, javlja Financial Times.
U svakom slučaju valjat će pričekati do početka lipnja kada će FCA objaviti novi četverogodišnji plan poslovanja.
Podsjetimo, udio dizelaša na europskom tržištu tijekom 2017. drastično je pao i iznosio je 43,8%. Ove godine njihova dostupnost će biti još manja, a time i popularnost. Procjenjuje se da uvođenje WLTP standarda (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) direktno utječe na rast cijene razvoja dizelskih motora oko 20%. S druge strane zanimljivo je da je upravo FCA bio jedini proizvođač u Europi kojem je na tržištu čak i porastao udio dizelaša u prodaji, i to za 0,2% na 40,6%.