KAKO biste vozili uz minimalnu potrošnju, ne morate potrošiti bogatstvo, pa čak ni kupiti novi automobil.
Cijene goriva rastu već mjesecima, a posljednjih tjedana zbog ratnih događanja u Ukrajini sva su goriva naglo poskupjela. Iznosi tzv. psiholoških granica i cijena koje stopira država odavno su stvar prošlosti i pustih obećanja, a nastavi li se ovako, brojni vozači mogli bi se okrenuti alternativnim rješenjima.
>> Ovo su automobili koji troše najmanje goriva
Do tada donosimo nekoliko jeftinih opcija u ponudi automobila koji su se pokazali kao minimalni potrošači. U želji da ne favoriziramo nijednu marku, krenut ćemo abecednim redom, a cijenu limitirati na iznos solidnog (novog) skutera.
Audi
Iako je Audi teško povezati sa štedljivošću, odnosno s vlasnicima kojima je potrošnja goriva bitna, u Audijevoj gami je svojedobno postojao pravi štediša.
Bio je to model A2, koji je doživio samo jedno izdanje. Nekonvencionalnog izgleda i izrađen od aluminija, A2 i danas djeluje posebno. A i u današnjim okvirima je itekako štedljiv. Pritom je svejedno koji motor izaberete, 1.4 benzinac ili dizelaš, jer su oba štedljiva. U svakom slučaju, birajte prema stanju vozila.
Citroen
Francuski proizvođač je poznat po nekoliko štedljivih modela. Zaboravljeni AX je bio kralj štedljivosti, a naslijedio ga je jednako skromni Saxo. Mi smo našli jedan primjerak s tek 31.000 km koji se nudi za manje od 20.000 kn. Jedini pravi nedostatak je što nema klima-uređaj.
Kia
Do slova K ima nekoliko zanimljivih automobila, ali ponuda je gotovo zanemariva. Dovoljno je spomenuti Daihatsu i legendarni Charade, koji je početkom 1990-ih bio omiljen na našim cestama upravo zbog iznimne štedljivosti.
I dolazimo do jednog novijeg i skupljeg automobila. Kia Rio već je solidniji automobil, a desetak godina star primjerak s dizelskim motorom koji troši ispod 4 l/100 km može se kupiti za 40-ak tisuća kuna.
Peugeot
Iz ponude Peugeota izdvojit ćemo jedan stariji model. To je legendarna 206-ica koja se nudila s vrlo štedljivim 1.4 HDI dizelskim motorom. Očuvanih primjeraka je malo, ali se mogu pronaći. Sve rečeno vrijedi i za još udobniji Citroen C3.
Renault
Još jedan mališan koji zaslužuje pažnju svakako je maleni Twingo. Svojedobno se i on nudio s popularnim 1.5 dCi motorom, a to znači i da je izuzetno štedljiv.
Smart
Iako će zlobnici reći kako se radi o pola automobila, činjenica je da je to auto s krovom, kotačima i klimom, a nerijetko troši manje od skutera. Primjerice, dizelski CDI troši svega 3 l/100 km.
Uspijete li naći stariji električni Smart, bit će to još bolji izbor. Punite ga kod kuće i vozite se ultrajeftino uz doseg nešto manji od 100 km.
Toyota/Lexus
U ponudi japanskog proizvođača ima dosta štedljivih automobila.
Iz Lexusove ponude to je jedino luksuzni CT200h, koji ćete teško naći, baš kao i hibridni Yariskod Toyote. Zato se po osjetno povoljnijoj cijeni može naći Prius, ali pritom se svakako raspitajte u kakvom je stanju, posebno baterija.
Volkswagen
Njemački gigant u gami ima niz štedljivih automobila, ali onaj najekstremniji ostaje Lupo TDI 3L, prvi serijski auto s potrošnjom od 3 l/100 km. U današnje vrijeme to zvuči itekako privlačno.
Može i veće
Ako ste spremni potrošiti malo više i prihvatiti nešto veću potrošnju goriva, ponuda se drastično širi. U pitanju su kompakti, redovito pokretani dizelskim motorima. Ponuda je doista šarolika i uključuje sve najpopularnije kompakte, ali i poneku limuzinu. Primjerice, u ovu grupu ulaze nekad slavni VW Passat, ali i BMW 316d, Škoda Octavia te Mercedesova A klasa.