PORSCHE je renomirano ime u svijetu sportskih automobila koje vlasnici nerijetko izvezu i na stazu.
A kod tih automobila kojima vlasnici žele "vaditi mast", oni dubljeg džepa platit će gotovo 8000 eura doplate i za PCCB ili Porsche Carbon Ceramic Brakes. Prevedeno, radi se o kompozitnim diskovima koji osjetno bolje podnose više temperature i neskloni su plastičnim deformacijama. Bar smo tako mislili.
Usprkos izuzetno visokoj cijeni, kompozitni diskovi su jedna od najpopularnijih doplata. Međutim, njihova namjena, odnosno bolje rečeno otpornost, nije baš takva kakvom se smatra. Upravo to sugeriraju iz samog Porschea.
Paul Watson, tehnički predstavnik Porschea Australia, izjavio je pri predstavljanju nove 911-ice za Which Car kako bi svi oni koji vole svoje aute izvesti na stazu trebali razmisliti o klasičnim diskovima. Naime, iako su dokazano otpornije na pojavu tzv. fadinga te su postojani pri višim temperaturama, drastično viša cijena kompozitnih kočnica ipak nema toliko smisla.
"Da, keramički diskovi isto se troše ako ste jaki na kočnici. Zagrijavanje će degradirati ugljična vlakna iz diskova pa ako prakticirate amaterske utrke, mi preporučujemo željezne diskove", pojašnjava Watson.
A da stvar bude gora, Watson kaže kako u Porscheu svojim kupcima kažu da će PCCB kočnice trajati i dulje nego što će uistinu trajati. "Naučili smo lekciju. Kad smo ih lansirali, rekli smo da traju koliko i auto, a onda su vlasnici koji su vozili auto na stazi počeli dolaziti s rečenicom 'potrošio sam diskove'", pojašnjava Watson.
Prema njemu, ciljna publika za kupovinu keramičkih diskova su oni koji ne vole čistiti naplatke od kočione prašine. Sigurni smo da će nakon ovoga većina vlasnika radije koji put kleknuti i sama krpicom obrisati prašinu, a 60-ak tisuća kuna ostaviti na računu.
Kako god, praksa je pokazala da su keramički diskovi trajniji, lakši i temperaturno postojaniji, a time i bolji od svoje braće od sivog lijeva.