Njemački proizvođači automobila zabilježili su pad prodaje i dobiti u prvom tromjesečju, pokazalo je danas istraživanje konzultantske kuće EY, u raskoraku s japanskim kompanijama kojima je na ruku išao slabiji jen.
Prihod njemačkih autokompanija bio je u prvom tromjesečju manji za 1.7 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, a dobit za 25 posto, pokazala je analiza EY-a.
Prihod Volkswagena, BMW-a i Mercedes-Benza iznosio je 148 milijardi eura, navodi EY u analizi ključnih financijskih pokazatelja 16 vodećih svjetskih proizvođača automobila.
Prihod svih 16 kompanija uvećan je na početku godine za 3.9 posto, na približno 493 milijarde eura.
Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosila je oko 33.8 milijardi eura i bila je tek neznatno veća nego na početku 2023.
Jako skočila dobit japanskih proizvođača
Dobit japanskih proizvođača poskočila je za 87 posto, a prihod za 17 posto zahvaljujući u prvom redu znatno slabijem jenu, a time i znatno povoljnijim cijenama njihovih automobila za kupce širom svijeta.
Prosječna EBIT marža u 16-članoj skupini iznosila je 7.4 posto, a najprofitabilnija je bila južnokorejska Kia s maržom od 13.1 posto. Slijede BMW s 11.1 posto i Mercedes s 10.8 posto, koji je lani zauzeo prvo mjesto, ispred matičnog Opela i multinacionalnog diva Stellantisa.
Marža američkog proizvođača električnih automobila Tesle bila je u prvom tromjesečju otprilike upola niža nego lani i iznosila je 5.5 posto.
Skupina kompanija obuhvaćenih EY-ovom analizom prodala je lani oko 15.5 milijuna automobila, otprilike tri milijuna manje nego u prvom kvartalu 2019., navodi agencija dpa.