Trese vam se volan? Budite oprezni, ovo bi mogli biti razlozi

Foto: Jeep

MNOGO je uzroka podrhtavanja upravljača. Ključ za dijagnosticiranje problema je određivanje kada dolazi do podrhtavanja: tijekom vožnje malom, srednjom ili velikom brzinom, prilikom kočenja, skretanja ili ubrzavanja ili kombinacijom ovih radnji.

Ako se iste vibracije pojave pod istim okolnostima ili se pogoršaju, vrijeme je da svoje vozilo predate profesionalcima. Nebalansirane gume, iskrivljeni diskovi kočnica i oštećeni ili istrošeni dijelovi sustava ovjesa najvjerojatniji su uzroci podrhtavanja upravljača.

Gume i kotači

Gume i kotači moraju biti izbalansirani kako bi se spriječile vibracije. Balansiranje kotača je proces izjednačavanja zajedničke težine sklopa gume i kotača, omogućujući im da se glatko vrte velikom brzinom. Ako kotač nije izbalansiran, to uzrokuje vibriranje gume i kotača gore-dolje ili s jedne na drugu stranu pri određenim brzinama.

Ta se vibracija obično širi kroz upravljač uzrokujući njegovo podrhtavanje. Neuobičajena istrošenost guma, oštećenje kotača od sudara (udarac u rupu, rubnjak ili sudjelovanje u nesreći), neravnomjerno istrošene gume ili čak zakrpana guma također mogu uzrokovati neravnotežu.

Balansiranje guma i kotača obično rješava ovaj problem. To uključuje okretanje sklopa gume i kotača pomoću posebnog dijela opreme koji se zove uređaj za balansiranje kotača (to je posao za profesionalce, a ne za majstore). Koristeći sofisticirani softver i senzore, uređaji za balansiranje kotača prepoznaju teške točke na gumi.

Utezi za kotače dodaju se suprotno od teškog područja kako bi se spriječila neravnoteža, što eliminira vibracije.

Kočnice

Iskrivljen ili oštećen rotor disk kočnica ili kočioni bubanj može uzrokovati podrhtavanje kola upravljača. Iskrivljeni disk znači da se debljina na površini rotora razlikuje. Kako se kočione pločice pomiču preko tanjeg dijela rotora prilikom zaustavljanja, papučica kočnice će se pomicati gore-dolje.

Kako se varijacije debljine na rotoru povećavaju s trošenjem ili kako se rotori zagrijavaju, pulsacije se pojačavaju i putuju kroz sustav ovjesa do kola upravljača. Rotori i bubnjevi kočnica mogu se obnoviti, ali naš je savjet da ih zamijenite. Najbolje je zamijeniti obje strane u isto vrijeme.

Ovjes

Sustav ovjesa koji nije poravnat obično neće uzrokovati vibriranje upravljača. Međutim, to će uzrokovati abnormalno trošenje guma, uzrokujući vibracije guma. Olabavljeni ili istrošeni dijelovi ovjesa (kugle, krajnici, seleni…) mogu uzrokovati vibracije upravljača, obično pri maloj brzini, a vjerojatno će biti izraženije pri skretanju na prilaz ili pri parkiranju .

Ostali uzroci

Snijeg zaglavljen na stražnjoj strani kotača, katran na cesti ili plastična vrećica omotana oko pogonske osovine mogu uzrokovati vibracije upravljača. Utezi s kotača također mogu otpasti. Mudro je da vaša radionica provjeri vaše gume, kotače, kočnice i ovjes tijekom redovnih servisa kako biste izbjegli buduće probleme.

Drhtanje upravljača najvjerojatnije je uzrokovano problemom koji će se samo pogoršati. Bez obzira pregledavate li svoj automobil sami ili ga odvezete mehaničaru, riješite problem podrhtavanja prije nego što prouzroči dodatne probleme s vašim automobilom. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.