NEKE stvari u automobilima ne treba mijenjati.
Ponekad su najjednostavnija rješenja i najbolja. To se često može vidjeti u ergonomiji, posebno u automobilima u kojima su mnoge neugodno iznenadila neka moderna rješenja, poput integracija brojnih kontrola u zaslon infotainmenta.
Ukidanje tipki možda vizualno izgleda ljepše, kao i kontrole upravljanja koje se nalaze na zaslonu osjetljivom na dodir, ali u praksi to najčešće čini upotrebu kompliciranijom, pa čak i nesigurnijom. Toga su svjesni u Hyundaiju, pa su donijeli odluku da će zadržati skuplje, fizičke tipke.
Potvrdio je to šef dizajna u Hyundaiju Sang Yup Lee pri premijeri nove Kone, naglasivši kako namjerno koriste fizičke tipke i zakretne prekidače, posebno za ventilaciju i audiosustav, piše Cars Guide.
Lee pritom objašnjava kako je integracija u digitalne zaslone najčešće kompliciranija i opasnija jer se povećava broj koraka koje korisnik mora napraviti, zbog čega mora na duže vrijeme skrenuti pogled s ceste.
"Posljednjih nekoliko godina dosta smo koristili fizičke tipke", rekao je Lee. "Za mene sigurnosne tipke moraju biti jednoznačne i nepromjenjive." Lee pritom naglašava da je puno lakše u vožnji upravljati čvrstom tipkom.
Hyundai će stoga u budućnosti za određene kontrole zadržati fizičke tipke, i to sve dok automobili ne postanu autonomni.
"I dalje ćemo imati [fizičke tipke]", rekao je. "Kada je u pitanju autonomna vožnja razine 4, tada ćemo imati programabilne tipke, ali do tada, kao što sam rekao, kada je u pitanju vožnja, najsigurnije je imati oči na cesti i ruke na upravljaču", zaključuje Lee.
Ovo je definitivno značajna odluka u vrijeme kad su sve izraženiji trendovi digitalizacije te sve više proizvođača nastoji smanjiti broj fizičkih tipki u korist dodirnih zaslona.