FOTO Toyota otkrila novu Corollu radikalnog dizajna

Foto: Toyota

NAJPRODAVANIJI model u povijesti autoindustrije dobiva 13. po redu izdanje. Hoće li biti sretno poput prethodnih?

Toyota Corolla je kroz svoju povijest imala mnoštvo različitih izvedbi otkako se prvi put pojavila 1966. godine. Bila je dostupna kao kompakt, limuzina, karavan i kupe. Na nekim se tržištima nudila i kao mali monovolumen, dok su druga dobila izvedbe s tri ili pet vrata u obliku liftbacka.

Ta Toyotina korištenja imena Corolla na različitim tipovima karoserija značajno je pridonijela njezinom rekordnom uspjehu, s ukupnom prodajom većom od 55 milijuna primjeraka, što je čini najprodavanijim automobilom u povijesti.

Toyota je za trinaestu generaciju odlučila na novi iskorak. Corolla očigledno kreće u smjeru radikalne transformacije koja bi mogla barem malo umanjiti sveopću SUV maniju. Iako je za sada tek koncept, ova upečatljiva limuzina na 21-inčnim kotačima pruža jasan pogled u budućnost ovog kultnog modela.

Potpuno novi izgled

Koncept predstavljen na Sajmu mobilnosti 2025. u Tokiju donosi dramatičnu promjenu dizajna. Štoviše, da na stražnjem dijelu nema natpisa Corolla, teško bi se uopće pogodilo o kojem je modelu riječ. Prepoznatljive linije potpuno su nestale. Zamijenjene su elegantnijim i oštrije definiranom karoserijom s integriranim spojlerom prtljažnika i svjetlosnim trakama sprijeda i straga.

Odmah upada u oči spuštena linija boka prema vanjskim retrovizorima te bezokvirni prozori na vratima koji daju dojam premium segmenta. Zanimljiv je i podatak da se može izbrojiti čak tri poklopca spremnika: dva na prednjim blatobranima i jedan na stražnjem lijevom dijelu. Toyota time vjerojatno naznačuje plug-in hibridni sustav s kompaktnim benzinskim motorom smještenim ispod malog poklopca motora.

Odvažan interijer

Unutrašnjost je jednako odvažan iskorak u odnosu na trenutačnu generaciju predstavljenu 2018. godine. Fizičke tipke zamijenjene su dodirno osjetljivim kontrolama koje okružuju digitalni zaslon instrumenata.

Svi se elementi upravljanja nalaze neposredno iza upravljača. Ručica mjenjača, oblikovana poput automobila i postavljena visoko na lebdeću središnju konzolu pokraj vozača, više podsjeća na raspored u monovolumenu nego u klasičnoj limuzini.

A pogon?

U skladu s raznolikom poviješću karoserijskih izvedbi Corolle, Toyota planira ponuditi širok raspon pogonskih sklopova: od potpuno električnog modela do samopunjivog hibrida i plug-in hibrida.

Planira se i izvedba s isključivo benzinskim motorom, pri čemu Toyota ne isključuje ni mogućnost verzije koja bi koristila ugljično neutralno gorivo.

Iako su detalji zasad ograničeni, najveći svjetski proizvođač automobila već je potvrdio razvoj nove generacije 1,5 i 2,0-litrenih motora koji će biti manji, lakši i učinkovitiji od postojećih. S obzirom na važnost Corolle u Toyotinoj ponudi, vrlo je vjerojatno da će upravo taj model prvi dobiti nove motore.

Novi smjer Corolle

Konceptni automobili u pravilu služe kako bi privukli pozornost. Međutim, kada proizvođač takav koncept poveže s nazivom koji će se koristiti i u serijskoj proizvodnji, to obično znači da nagovještava budući smjer.

Nije realno očekivati da će nova Corolla biti ovako ekstremna, no jasno je da Toyota namjerava snažnije pomaknuti granice vlastitog dizajnerskog izraza. To je hrabar potez, posebno za automobil koji je tradicionalno igrao na sigurno kad je riječ o izgledu.

Budući da je trenutačna generacija već sedam godina na tržištu, zamjena vjerojatno nije daleko. Toyota zasigurno neće dopustiti da njezin globalni bestseler predugo ostane u sadašnjem obliku. Očekuje se da će nova generacija Corolle stići krajem iduće godine ili tijekom 2027. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.