FOTO Ovo je prvi mikro crossover i dolazi iz Toyote

Foto: Toyota

SUKLADNO najavnom konceptu, Toyota predstavlja novi Aygo X, jedan od najmanjih urbanih crossovera na tržištu.

Gradski crossover je po mnogočemu jedinstven u A segmentu, ali je i trenutno vjerojatno najrazigraniji model u Toyotinoj globalnoj postavi. Za početak recimo kako se X ovdje čita cross te se time jasno asocira na povišen karakter automobila. 

Aygo X je dizajniran i proizveden u Europi, uzimajući u potpunosti u obzir ukus prosječnog europskog kupca koji živi u gradu ili gradskoj okolici. Postavljen je na platformu GA-B (Toyota Global New Architecture - TNGA), koja je prvi put korištena za nagrađivanom Yarisu, a nedavno i na modelu Yaris Cross.

Duljinom od 3700 mm novi Aygo X je čak 23.5 cm dulji od prethodnika, ali još uvijek kraći pola metra od Yarisa Cross. I pritom je međuosovinski razmak povećan za samo 90 mm. I širina bilježi plus od 12 cm, a visina 5 cm. Prednji prevjes je za 72 mm manji nego na Yarisu, a najveći promjer kotača je povećan na čak 18 cola. 

Poput originala iz 2005. godine, Toyota i na ovom modelu želi jaki "cool" faktor, ali u granicama pristupačnosti. Dvobojna izvedba, atraktivna svjetla, klinasti krov i još niz detalja čine ovu Toyotu atraktivnom iz svakog kuta. Posebno dojmljive su nove nijanse vanjštine, elegantni Cardamom (kardamom), vatreni Chilli, profinjeni Ginger (đumbir) i mladenački Juniper (borovica) djeluju vrlo upečatljivo svaka na svoj način. 

Aygo X ima radijus okretanja od samo 4.7 m, što je jedan od najmanjih u segmentu. Ukupna širina karoserije je povećana za 125 mm, na 1740 mm, u usporedbi s Aygom. Kao rezultat prednja sjedala su razmaknuta dodatnih 20 mm, povećavajući prostor u visini ramena za 45 mm. Prtljažni prostor je također najveći u segmentu, zahvaljujući povećanoj duljini za 125 mm, čime je zapremina povećana za više od 60 litara i sada iznosi 231 l. Visina vozila je povećana za 50 mm, na 1510 mm, a podnica je tek 11 mm viša u odnosu na Aygo.

Sjedi se povišeno, i to 55 mm više no do sada, pa je i ergonomija bolja. Manja je i razina buke u vožnji, a veseli i JBL audiosustav od 300 W koji će birati i audiofili. Budući vlasnici mogu računati i na novu multimediju te najnovije izdanje sustava aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense. 

Ispod poklopca je poznati 1.0 trocilindraš, sada dodatno moderniziran s ciljem niže potrošnje, boljeg rada i boljih performansi. Prosječna potrošnja je 4.7 l/100 km. Razvija 72 KS i 93 Nm, a nudi se i u kombinaciji CVT mjenjača. 

U prodaji se Aygo X očekuje tijekom 2022., a dolazit će iz Toyotine tvornice u Češkoj.

 

Toyota Aygo X by Index.hr on Scribd

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.