U TRENDU povratka legendarnih automobilskih imena bilo je samo pitanje vremena kad će se netko sjetiti Yuga.
Priča o velikom povratku legendarnih imena započela je vjerojatno izuzetno uspješnim povratkom Fiata 500 te nešto prije VW Bube. U novom valu takvim se automobilima dodjeljuje status i dalje jeftinog automobila, ali u spektru električne ponude.
Nakon Renaulta 5 (i 4), Fiat Pande, Honde e i još niza drugih možemo se prisjetiti Yuga, koji bi po mišljenju mnogih mogao ponoviti uspjeh, ako ne globalno, onda bar u regiji.
Jednostavan maleni kompakt predstavljen je 1980. godine, a do svog kraja 2008. godine uspio je čak stići i do Amerike, dok je na koncu dosegao proizvodnju od sasvim respektabilnih 795.000 primjeraka.
Makedonski dizajner Dejan Hristov predlaže povratak Yuga. Modernu verziju vidi kao isključivo električni automobil, a pritom poziva na angažman lokalnih kapaciteta. Tako nam otkriva da bi bilo super kad bi Rimac Automobili osmisli pogon, dok bi se proizvodnja do otvaranja novih pogona mogla organizirati u kragujevačkim pogonima Fiata.
Pritom bi novi Yugo morao estetski podsjećati na prethodnika, pa je Dejan iskoristio mnoge poznate stilske elemente predvođene prepoznatljivom linijom prednjeg poklopca i klasičnim stražnjim krajem. Za moderniji izgled brinu se LED svjetla, izbačeni branici i rubovi blatobrana te donekle izmijenjen odnos glavnih dimenzija.
A da dodatno začini nostalgiju, za svoje rendere je izabrao lokacije uz najpoznatije spomenike na teritoriju bivše Jugoslavije. Dejan čak planira svoj projekt predstaviti vladi Srbije, a idealnim vidi da se u sve uključe tvrtke s područja bivše Jugoslavije poput Rimac Automobila i drugih koji rade za autoindustriju. Također, kako bi se dodatno snizila cijena automobila, predlaže korištenje litija iz lokalnih izvora.
Sve u svemu, ideja da se ponudi jedan retro model s karakteristikama na tragu Dacije Spring ne zvuči nimalo loše, posebno ako bi takav proizvod bio lokalno proizveden i time podigao ekonomije zemalja u regiji.