Škodina digitalna serija koncepata inspiriranih legendarnim modelima iz prošlosti nastavlja se kroz suvremenu viziju još jednog atraktivnog coupea.
Nakon reinterpretacija modela kamioneta Felicia Fun, Favoritke i uvijek atraktivnog 110 R, proizvođač se sada vraća na coupe 1000 MBX iz 1960-ih, pretvarajući ga u električni automobil. Snažniji 1100 MBX bio je još rjeđi s 1100 primjeraka. Ono što iznenađuje je dizajn koji će neke podsjetiti na Mazdine sportaše, posebno na RX-8.
Novi koncept osmislili su dizajneri Škode Antti Mikael Savio (eksterijer) i David Stingl (interijer). Razvoj je trajao oko četiri tjedna, počevši od grubih skica na papiru pa sve do potpunog 3D digitalnog modela.
Projekt se inspirira klasičnim modelom 1000 MBX, koji je predstavljen 1966. godine kao dvovratna verzija limuzine 1000 MB. Ukupno je proizvedeno samo 2.517 primjeraka, što ga danas čini pravim raritetom.
Moderna interpretacija zadržava sličan oblik karoserije, ali dodaje dodatni par stražnjih vrata koja se otvaraju prema natrag, omogućujući lakši pristup putničkoj kabini konfiguracije 2+2. Taj detalj dizajnu daje dozu sportskog duha, kao na nekadašnjoj Mazdi RX-8.
Kao i dosad, Škoda nije posegnula za doslovnim retro izgledom. Umjesto toga, originalu se odaje počast kroz pažljivo odabrane detalje, usklađene s modernom filozofijom dizajna marke pod nazivom Modern Solid.
LED svjetlosni potpis sprijeda podsjeća na kromiranu masku klasičnog modela, dok se prednja svjetla blago uzdižu iznad poklopca motora u prepoznatljivom stilu. Oblik C-stupa i stražnjih linija također je inspiriran prošlošću, ali s modernim elementima poput središnjeg peraja s ugrađenom kamerom koja zamjenjuje tradicionalno stražnje staklo.
Antti Savio, zadužen za vanjski izgled, izjavio je: "Naš je koncept ukupno sportskiji, ali i dalje zadržava prijateljski izraz. Moderni sportski automobili često djeluju previše agresivno, dok su oni iz 60-ih i 70-ih imali određenu eleganciju i šarm. Upravo to sam želio sačuvati".
Kabina je raspoređena u 2+2 konfiguraciji. Sprijeda se nalazi klupa, omogućena zahvaljujući ravnom podu električne platforme, dok su straga dva odvojena preklopna sjedala. Ona se mogu lako pomaknuti kako bi se oslobodio prostor za bicikl ili drugu sportsku opremu.
Sprijeda se umjesto klasične ploče s instrumentima nalazi prozirna, ovalna kontrolna ploča. Središnja konzola je potpuno izostavljena, što je inspirirano interijerima klasičnih automobila.
Dizajner interijera David Stingl objasnio je: "Ovaj automobil treba potaknuti da se krene u istraživanje bez oklijevanja. Nije zamišljen samo kao zabavni coupe za vikend ili drugi automobil u obitelji, već kao vozilo koje se može i svakodnevno koristiti".
Škoda nije objavila tehničke podatke o električnom pogonu, no dizajneri su ga zamislili s adaptivnim zračnim ovjesom koji može podešavati visinu podvozja, bilo za nisku, sportsku siluetu, bilo za veću udaljenost od tla na neravnijim cestama.
Iako bi brojni ljubitelji marke rado vidjeli ovaj kompaktni kupe u serijskoj proizvodnji, Škoda za sada nema takve planove. Serija "Icons Get a Makeover" zamišljena je kao kreativni hommage povijesti brenda, pružajući dizajnerima slobodu da istražuju nove ideje bez ograničenja serijske proizvodnje.