ČINI SE da preporod Alfa Romea ne teče prema zacrtanom planu. Unatoč ulaganju od milijardu eura u platformu Giorgio, modeli Giulia i Stelvio nikada nisu ispunili prodajna očekivanja, prvo pod FCA-om, a sada ni pod Stellantisom. Desetljeće kasnije, oba automobila su i dalje u prodaji te će ostati dostupni sve do 2027. godine.
Zamjene su u pripremi, no njihov razvoj traje duže od očekivanog jer benzinski motori izvorno nisu bili dio plana. Dodavanje motora s unutarnjim izgaranjem u sljedeću generaciju Giulije i Stelvia samo je jedna od nekoliko nedavnih odluka koje su u suprotnosti s ranijom strategijom Alfa Romea. Marka se obvezala da će postati potpuno električna prije kraja desetljeća, ali to više nije slučaj. Također, čini se da su planovi za veliki električni SUV prilagođen američkom tržištu odgođeni.
Bivši izvršni direktor Jean-Philippe Imparato svojedobno je najavio da će Alfa Romeo 2027. godine u Sjevernoj Americi lansirati veliki električni SUV koji bi konkurirao BMW-u X5. Međutim, sadašnji šef Santo Ficili na stvari gleda drugačije. U razgovoru za Automotive News Europe, čelnik ugledne talijanske marke izjavio je: "Veliki automobili nisu teritorij marke".
Čitajući između redaka, čini se da će budući Stelvio biti najveći model Alfa Romea. Koristit će platformu STLA Medium, dizajniranu za vozila dugačka do 4,9 metara. Ipak, s obzirom na Ficilijeve komentare, tvrtka vjerojatno neće iskoristiti puni potencijal platforme. Unatoč tome, očekuje se da će novi SUV biti nešto veći u usporedbi s trenutnim modelom, koji mjeri 4,68 metara.
Čini se da marka više ne teži izravnom izazivanju njemačkih premium konkurenata, što ne mora nužno biti loša vijest. Bolje je usredotočiti se na manju ponudu i kasnije se širiti, nego raspršiti resurse na previše projekata odjednom. Iskorištavanjem Stellantisovih platformi i tehnologije, Alfa Romeo može razvijati automobile i SUV-ove u većini tržišnih segmenata, no ne želi se previše rastegnuti, pogotovo s obzirom na trenutne poteškoće.
Problemi se ne odnose samo na modele Giulia i Stelvio. Manji Tonale ne prolazi puno bolje. Prije redizajna, proizvodnja je nakratko bila zaustavljena kako bi se uskladila s niskom potražnjom, što nikada nije dobar znak. Alfa Romeo je jedna od nekoliko marki unutar Stellantisovog carstva koje ne ostvaruju očekivane rezultate. Lancia također ne napreduje, a isto bi se moglo reći i za DS Automobiles. S druge strane Atlantika, Chrysler je sveden na samo jedan model, stari Pacifica/Voyager.