NAKON poduže medijske kampanje Renault je razotkrio svoj novitet godine - Austral.
Kao što je poznato, radi se o nasljedniku Kadjara koji usprkos dopadljivom dizajnu i zvučnom imenu nije izdržao više od jedne generacije. U Renaultu su odlučili krenuti ispočetka i početi graditi priču oko kompaktnog SUV-a koji bi sada trebao iznenaditi brojne etablirane rivale. Istina, teško da će pomesti konkurenciju, ali bi mogao napraviti zapažen rezultat. Uostalom, Captur je upravo to učinio u stepenicu nižoj klasi.
Recept je poznat, a to je da Austral osnovu dijeli s Qashqaijem, ali uz potpuno novi dizajnerski izraz. Donosi sportski karakter uz određenu dozu robusnosti, a sve u okviru linija predstavljenih na Méganeu E-Tech Electricu. Kao i u slučaju Scenica prije par godina, vanjski dizajn upotpunjuju veliki kotači, promjera do čak 20 cola.
Austral pritom ne koketira s crossoverima, već nudi pravi SUV nastup. Podnica je postavljana 170 mm od tla, prevjesi su minimalni, a donji dio karoserije i podvozje dobivaju zaštitu. Ovo je ipak Renault, pa ne nedostaje tehnoloških inovacija poput LED svjetala s hologramskim 3D efektom te potpuno novog izgleda logotipa marke.
Austral je dugačak 4.51 m, širok 1.83 m i visok 1.62 m. Nema sumnje, pravi je komad auta koji bi uz markantan nastup morao osigurati i prostranu kabinu.
Vratimo li se na svjetla, valja reći kako ponuda uključuje tri izvedbe, i to Pure LED Vision, Adaptive LED Vision i Matrix LED Vision. Potonja uključuju dinamične pokazivače smjera te dnevna svjetla u obliku slova C.
Interijerom dominira digitalni kokpit izveden u sklopu slova L s 12.3-inčnom prednjom pločom s instrumentima na koju se nadovezuje okomito orijentiran 12-inčni zaslon infotainmenta. U pitanju su HD ekrani s frekvencijom osvježavanja od 60 Hz.
OpenR zaslon nudi četiri različita prikaza, i to: Classic (brzina, broj okretaja), Navigation (karte), Zen (minimalistički prikaz) i Road (vizualni prikaz ceste kojom se krećete i trenutnog prometa). Tu je i pet widgeta (potrošnja goriva, tlak u gumama, prijeđena udaljenost, pokazatelj eko-vožnje i glazba).
Odmaknete li se od ploče, uočit ćete četvrtasti upravljač, ali i dojam osjetno kvalitetnije izvedbe interijera. U Renaultu kažu kako je Austral jedan od najprostranijih modela u segmentu, ali najpraktičnijih. Putnici na stražnjoj klupi imaju 27.4 cm prostora za koljena, što je među najboljim vrijednostima na tržištu. Stražnja klupa je uzdužno pomična, s regulacijom naslona, a prtljažnik guta do 575 litara.
Prije spomena motorizacije recimo kako su apsolutna novost u ponudi paketi opreme Esprit Alpine i Iconic Esprit Alpine. Na opremljenost ne treba trošiti riječi. Dovoljno je reći da se nudi gotovo sve, pa i do 32 sustava asistencije u vožnji.
U ponudi motora nema dizelaša, a sve dostupne jedinice su hibridne. Opremljen E-TECH Hybrid pogonom s 48 V baterijom i novim mild hibridnim pogonom (Mild Hybrid Advanced) s 12 V baterijom omogućava do 80% gradske vožnje na struju, ali i vrlo uvjerljiva ubrzanja. Raspolaže s 200 KS, a prosječno troši 4.6 l/100 km.
1.2 benzinac u mild hibrid režiji donosi još manju potrošnju, a predstavlja se kao svojevrsna zamjena za dizelaša. U ponudi je i 1.3 turbo benzinac koji se nudi u dvije izvedbe, sa 140 i 160 KS.
Lista narudžbi otvara se polovicom godine, dok će prve isporuke uslijediti na jesen. Cijene su nepoznate, ali je realno očekivati start na više od 30.000 eura.