NOVA generacija donosi jednu lošu i niz dobrih vijesti. Tržišna vaga pokazat će koliko je ovakav iskorak bio pametan izbor.
Range Rover uvijek je bio specifičan kako oblikom i veličinom tako i performansama i luksuzom, a sve je pratila povisoka cijena. Sada je model otišao korak dalje, a cijenom možda i dva. I dok Range Rover svjedoči petom izdanju, njegova Sport izvedba već je stigla do treće generacije.
Ovaj put napravljen je pravi iskorak. Izvršni direktor Jaguar Land Rovera Thierry Bolloré bio je jasan kad je odlučio podići marku stepenicu više. Sad to možete vidjeti u praksi, pa novi Sport izgleda kao da je već prošao kuru tuninga kod Startecha ili Overfincha.
Postavljen na 23-inčne naplatke, model estetikom prati veći Range Rover, ali uz nešto više pozornosti posvećene aerodinamici. Koeficijent otpora zraka pao je na 0.29, a Sport se može pohvaliti i najtanjim dnevnim LED svjetlima u čitavoj gami.
Interijer je preslika većeg Range Rovera, a najveća novost je plutajući zaslon infotainmenta. Digitalni kokpit nudi 13.7-inčno "platno piksela", bez nadoplate. Oprema je prvoklasna, a kupcima su na raspolaganju 63 modula nadogradnje over-the-air putem. Spomenimo i vrhunski audiosustav Meridian s 29 zvučnika.
Osnova je ista, MLA-Flex platforma, a to znači da su upravljiva stražnja osovina i prilagodljivi zračni ovjes dio standardne opreme. Pogledamo li segment motorizacije, znajte da četiri cilindra ovdje nisu dovoljna. Nude se dva 3.0 šesterocilindrična motora opremljena blagom hibridnom tehnologijom. P360 SE razvija 360 KS i 500 Nm, dok P400 SE Dynamic daje do 400 KS i 550 Nm.
Dalje slijedi plug-in hibrid, P440e Autobiography, gdje govorimo o 440 KS i 620 Nm. Elektromotor daje 105 kW, a s baterijom od 38.2 kWh nudi doseg do 113 km. Na stotki je za 5.5 sekundi. Jači hibrid daje 510 KS i 700 Nm. Realno, u JLR obećavaju 88 km sigurnog dosega, odnosno 77 km po američkim procjenama.
Na vrhu ponude je P530 First Edition, koji pokreće 4.4 V8 s 530 KS i 750 Nm. Opremljen Dynamic launch sustavom, postići će 100 km/h za samo 4.5 sekundi. U svakom slučaju, što god birali, isporuka uvijek uključuje osamstupanjsku automatiku i pogon na sve kotače.
Spomenimo i da Europa može računati na dva dizelaša, 3.0 šestcilindraša s 300 (i 650 Nm) i 350 KS (i 700 Nm).
A sada nešto lošije vijesti. Novi Sport na njemačkom tržištu starta cijenom od 93.000 eura, što je povećanje od 20.000 eura u odnosu na prethodnika.
Range Rover Sport proizvodit će se u postrojenju Solihull u Velikoj Britaniji. Narudžbe se navodno već primaju.