NOVI Duster je u trećoj iteraciji napravio drastičan iskorak zadržavši time jak adut cijene kroz odličan omjer uloženog i dobivenog.
Nema sumnje, Duster je najvažniji model rumunjskog proizvođača, što potvrđuju i prodajni rezultati. Ovaj je model od svog lansiranja 2010. godine kroz dvije generacije dosegao kumulativnu prodaju veću od 2.4 milijuna primjeraka, a vrlo uspješan se pokazao i na našem tržištu.
I što je bitno, čak je i nakon najave skorog dolaska novog modela zadržao visoki ritam prodaje zadržavši vodeću poziciju prodaje u B i C segmentu (zajedno) koji čini pola našeg tržišta novih osobnih automobila. U prvih pet mjeseci usprkos limitiranoj dobavljivosti prodaja je skočila za 10 posto u odnosu na godinu prije.
Novi model, nova priča
Treća generacija nastupa s revolucionarnim odmakom od prethodnika. Najavljeno je to kroz novi napredniji dizajn vanjštine, a praktično izvedeno izborom nove osnove – platforme CMF-B. Upravo je nova platforma omogućila daljnji napredak uz zadržavanje kompaktnih mjera.
Tako je Duster osim atraktivnog dizajna potenciranog brojnim detaljima osjetno napredovao u području prostornosti, ali i voznih osobina. Prostor za putnike je veći, a prtljažnik se, ovisno o izvedbi, povećao na 450 do 517 litara.
Konkretnija izvedba interijera uključuje i tri dostupna načina pružanja infotainmenta, digitalni kokpit ispred vozača te daleko udobnija i sofisticiranija sjedala.
Nova platforma pak nudi potpuno drugačije iskustvo doživljaja vožnje. Tako je napredna konstrukcija platforme uz dodatnu izolaciju zaslužna za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke. Optimizacijom stabilizatora i povećanjem krutosti dijelova vozila uvelike se pridonijelo smanjenju naginjanja u vožnji (za 21%), čime je osigurana veća stabilnost prilikom vožnje u zavojima i promjenama smjera kretanja.
Dva lica Dustera
Novost je da je Dacia odlučila ponuditi Duster kroz dva različita finiša. Prvi je s prednjim pogonom, a on uz nešto rafiniraniji izgled predstavlja optimalan izbor za one koji ne misle silaziti s asfalta.
Potpuno druga priča je avanturistička 4x4 izvedba koja se razlikuje vizualno, standardno dolazi s posebno razvijenim cjelogodišnjim pneumaticima, a nudi i neke dodatne terenske predispozicije poput podignute podnice (217 mm) te još većeg ulaznog (31°) i silaznog kuta (36°).
Kad smo kod ove izvedbe recimo i kako je Dacia ubacila dva dodatna programa (Snow, Mud/Sand) načina rada, kao i da sada načini rada ne obuhvaćaju samo isporuku momenta već utječu i na druge karakteristike vezane uz voznu dinamiku. Spomenimo i Lock permanentni pogon s 50:50 raspodjelom isporuke momenta između osovina te nadzor brzine u vožnji na nizbrdici.
Za vrijeme terenske vožnje, na 10.1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se niz posebno korisnih informacija, i to bočni nagib, kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici te raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (inačica 4x4).
Ista diverzifikacija vrijedi i u pogledu opreme, pa tako uz dva standardna paketa Essential i Expression Duster ima i dvije top verzije. Journey razina je opet vezana uz cestovnu izvedbu s naglaskom na dizajn i tehniku, dok Extreme izvedba ide u smjeru avanturističkog pristupa.
Recimo i kako se na popisu dodatne opreme i kod Dustera nudi niz dodataka poput mobilnog kreveta u kabini, kamperske opreme i višefunkcionalne krovne kutije povećane nosivosti.
Tri pogona za tri uloge
Kao i do sada, ulazni model čini Eco-G 100 varijanta s trocilindričnim turbobenzincem i plinskom instalacijom. Potonja je nova i potpisuje ju Westport, a u konačnici osigurava i do 40 posto niže troškove goriva u odnosu na čisto benzinsku inačicu.
Druga opcija je poznati 1.2 TCE sa 130 KS, sada u blagohibridnom (48V) izdanju. Ova opcija je rezervirana za pogon na sve kotače, a performansama dostojno mijenja dizelsku opciju.
Konačno, za sve one kojima je važna udobnost putovanja, ali i štedljivost u urbanim uvjetima tu je unaprijeđena Hybrid 140 verzija. Sada nudi uglađeniji rad, a Dacia obećava i do 80 posto vožnje na struju u gradskim uvjetima.
Odlično postavljena cijena
I sad ono najbolje. Dok je konkurencija drastično skočila s cijenama, Dacia je zahvaljujući pametnom osmišljavanju proizvoda s brojnim uštedama kao posljedicom dijeljenja tehnologije između tvrtki zadržala nižu cijenu.
Ulazni Duster s baznim motorom i opremom kreće od 19.500 eura. 4x4 izvedba se nudi već od 24.900 eura, dok najskuplja izvedba s hibridnim pogonom i potpunom opremom diže cijenu do 27.800 eura.
Osnovna serijska oprema
• Essential: Media Control, fiksni krovni nosači, 6 zračnih jastuka, stražnji parkirni senzor i još mnogo toga.
• Expression: kao i Essential + 17-inčni aluminijski naplatci, 7-inčna digitalna instrumentna ploča, 10.1-inčni središnji dodirni zaslon s multimedijskim sustavom Media Display i funkcija bežičnog zrcaljenja za Apple CarPlayTM/Android AutoTM, kamera za vožnju unatrag i još mnogo toga.
• Extreme: kao i Expression + modularni krovni nosači, perive presvlake od TEP materijala MicroCloud, gumeni tepisi u putničkom prostoru i prtljažniku, automatski klima-uređaj, 3 u 1 sustav YouClip, vanjski i unutarnji ukrasni umetci bakreno-smeđe boje i još mnogo toga.
• Journey: kao i Expression + 18-inčni aluminijski naplatci, svjetla za maglu, automatski klima-uređaj, kartica "Slobodne ruke", električna parkirna kočnica, bežični punjač pametnog telefona, multimedijski sustav Media Nav Live s povezanom navigacijom, audiosustav Arkamys 3D sa šest zvučnika i još mnogo toga.