AKO ste tražili trkaći automobil koji smije voziti javnom prometnicom, pronašli ste ga jer M4 CSL je karika koja spaja dva svijeta, stazu i javnu prometnicu.
Kao i u slučaju legendarnog M3 CSL-a iz generacije E46, koji je svjetlo dana ugledao prije dva desetljeća (2003.), i ovdje su se inženjeri M odjela morali pomučiti da pripreme automobil za najprestižniju oznaku u ergeli bavarskog proizvođača.
Oznaku CSL ili, duže, Coupe Sport Leichtbau nose samo najbolji, a u ovom slučaju je to temeljito modificirani M4. Za početak, automobil je olakšan pa tako mjesta nema na stražnjoj klupi, dok su karoserijski elementi poput krova, poklopca motora i prtljažnika izrađeni od karbona.
Prednja M Carbon školjkasta sjedala uštedjela su 24 kg, a ugradnja kovanih naplataka i izmjena ovjesa još 21 kg. Dodatnih 15 kg uštede donijela je laganija zvučna izolacija. Konačno, ispuh od titanove legure donio je -4 kg na vagi.
Ali to nije sve jer su olakšani i brojni detalji poput samih svjetala, tepiha ili kontrola klimatizacije. Ukupno, M4 je smršavio 109 kg, otprilike koliko je i M3 CSL smršavio u odnosu na M3 te daleke 2003. godine.
Motor je također pretrpio modifikacije te bilježi plus od 41 KS u odnosu na Competition izdanje s ukupno 550 KS koje daje redni šest-cilindarski twinturbo. A kad se štedi na masi nema xDrive pogona - CSL izdanje zadržava stražnji pogon. U ubrzanju je stoga nešto lošiji od Competition izvedbe (0-100 km/h za 3.7 s), a maksimalac je "tek" 307 km/h.
Sve između je, dakako, daleko bolje i bliže trkaćem bolidu. A koliko je M4 CSL doista brz najbolje govori podatak kako će krug na Nürburgringu apsolvirati s vremenom od 7:20.207 minuta. I jedna loša vijest za vozačke puriste: jedina opcija je osam-stupanjski automatski mjenjač.
Nema sumnje, M4 CSL je poseban, baš kao i njegova dva prethodnika. Upravo tako, CSL oznaku su do danas nosila samo dva BMW-a, E9 3.0 CSL i E46 M3 CSL. Stoga očekujte paprenu cijenu i brzu rasprodaju svih tisuću primjeraka, kao i drastičan rast cijena u budućnosti. Da vam pokvarimo apetit, reći ćemo kako CSL izvedba u Njemačkoj kreće cijenom od 165.200 eura.
I jedna dobra vijest. CSL nema mjesta za šminku pa ovdje zaboravite na Curved Display digitalni zaslon koji je dobila upravo obnovljena serija 3. Jedini luksuz je mogućnost ugradnje udobnijih električno podesivih sjedala, što će kupac dobiti na upit, ali bez nadoplate.